خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان:

توقف مهاجرت از مناطق روستایی به شهرهای استان/ بیشترین صدور پروانه‌های ساختمانی سال 98 مربوط به کالپوش میامی است

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۱۱۷

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به افزایش ساخت و ساز در روستاهای استان، گفت: یک هزار و ٥٨٨ پروانه‌ ساختمانی در روستاهای استان سال ٩٨، صادر شد.

به گزارش ایلنا، مهدی صمیمیان ابراز داشت: تعداد پروانه‌‌های ساختمانی صادر  شده در روستاهای استان سمنان سال٩٨ نسبت به سال٩٧، ٢١٢ درصد افزایش یافت.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: سال ٩٧، برای  ٧٤٨ واحد مسکونی در روستاهای استان پروانه ساختمانی صادر شده است.
 
صمیمیان یادآور شد: برآیند داده‌ها نشان‌ می‌دهد روند مهاجرت از مناطق روستایی به شهرهای استان سمنان متوقف شده  و با  تقویت و رفع مشکلات زیرساختی جوانان خلاق و توانمند مهیای اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در روستا هستند.
 
وی ادامه داد: سال گذشته برای  ٢٩ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان سرخه، ٨١٢ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان میامی، ٤٧٥ واحد مسکونی در روستاهای شاهرود پروانه ساختمانی صادر شده است.
 
مهدی صمیمیان بیان کرد: برای  ١٠٥ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان گرمسار، ٥٧ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان سمنان و ٦ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان مهدیشهر سال گذشته پروانه ساختمانی صادر شد.
 
 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهارداشت: که متراژ زیربنای مسکونی درسال ٩٨ به میزان ١٥٥٧٩٧ مترمربع بوده که درمقایسه باسال٩٧ (٧٥١٣٦مترمربع ) رشد٢٠٧ درصدی داشته است.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بیان کرد: سال 98 بیشترین تعداد پروانه ساختمانی صادر شده در روستاهای استان  مربوط به کالپوش میامی بوده است.
 
وی اضافه کرد: رانش زمین در کالپوش میامی در اوایل فروردین سال 98، در افزایش آمار ساخت و سازها در این بخش موثر بود.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: سال‌  گذشته بسیاری از روستاهای سمنان به عنوان خوش‌نشینی از سوی افراد ساکن در شهرها به صورت فصلی مورد توجه قرار می گرفت اما اکنون این مناطق مولد و در مسیر توسعه حرکت می‌کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز