خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره خانه صنعت یزد:

جهش در تولید به معنای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود است

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۰۷۷

عضو هیات مدیره خانه صنعتف معدن و تجارت یزد با اشاره به توسعه دولت الکترونیک و تکمیل زنجیره تولید گفت: جهش در تولید به معنای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدحسین فنایی با اشاره به لزوم حل مشکلات اقتصاد و اشتغال کشور و رسیدن به جهش تولید اظهار داشت: اگر بخواهیم تولید در مملکت رشد کند و مردم به سمت تولید بیایند باید پلکانی بهره ها را کم کرد و سود سپرده ها را نیز پلکانی کاهش داد تا نقدینگی به سمت تولید بیاید.

وی با تاکید بر اینکه باید راهکارهای تئوری را با روش اجرائی ارائه داد عنوان کرد: تولیدکننده ها بیشتر از سایر بخش های کشور درگیر مسائل و دستورالعمل های مختلف هستند و تسهیلات بانکی را با نرخ های بالا دریافت می کنند اما لازم است برای رشد تولید سود سپرده را کاهش داد تا تولید مورد حمایت قرار گیرد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و نایب رئیس اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد با اشاره به تفاوت های میان جهش تولید و رونق تولید اضافه کرد: جهش تولید استفاده از ظرفیت ها بدون سرمایه گذاری ثابت است به شرط داشتن بازار و برنامه تولید، برای صنایع آسیب پذیر و آسیب دیده به تغییر استراتژی نیاز دارد و لازم است تیم هایی برای بررسی و تغییر تولید در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید از اهرم هایی که در اختیار دارد نیز به درستی استفاده کنند عنوان کرد: در کشورهای مختلف از اهرم مالیات برای رشد از طریق بخشودگی استفاده می کنند و لازم است دولت چنین بسترهایی را در کشور فراهم و مورد استفاده قرار دهد تا هم دولت نفع ببرد و هم اینکه بخش خصوصی به رشد موثر و محکمی برسد که نتیجه آن نیز برقراری عدالت است.

فنایی با اشاره به وجود برخی قرادادهای یکسویه در حوزه صنعت و تولید کشور و عدم برخی حمایت ها اظهار داشت: تولید در بسیاری از موارد از دولت مطالبه دارد و در عین حال در مواردی نیز به بخش‌های دیگر مثل تامین اجتماعی بدهکار است که می‌توان با ایجاد برخی بسترها و حمایت ها نسبت به پرداخت بدهی‌ها اقدام کرد و کسی هم در این زمینه متضرر نشده و از تولید نیز حمایت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین شرکت های دولتی و خصوصی عدالت برقرار نیست افزود: اتفاقات خوبی در راه است و دولت از طریق برخی پتانسیل ها مانند بورس در حال جذب نقدینگی است لذا لازم است برخی بسترها نیز فراهم شود و مالیات ها هم جهت دار شده و شفافیت که اصل 19 سیاست های اقتصاد مقاومتی است بیش از پیش مورد توجه باشد و بخش خصوصی هم به دنبال دولت سیستم آکواریومی را مدنظر قرار دهد.

نایب رئیس اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد با تاکید بر اینکه لازمه جهش تولید کمک به همه صنایع است تصریح کرد: در بسیاری از صنایع زنجیره تولید تکمیل نشده در حالی که توجه به این موضوع می تواند موجب افزایش اشتغال و ایجاد ارزش افزوده شود ضمن اینکه بخش خصوصی هم از این روش ها قدرتمندتر در اقتصاد ایفای نقش خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز