خبرگزاری کار ایران

گزارش میدانی ایلنا از بیکاریِ کارگران فصلی؛

۷۵ روز است که بیکارم/ بی‌پولی هزار بار بدتر از کروناست

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۰۵۵

«کرونا بگیری بدتر است یا نداری و بی‌پولی؟» این پرسش را گزارشگر ایلنا در مرکز استان قزوین از کارگران فصلی این شهر پرسید‌. کارگرانی که پاتوق‌شان درست در نزدیکی بسیاری از مراکز و سازمان‌های مهم استان است و شاید مسئولان هر روز که به دفتر کارشان می‌روند، این صحنه را بارها دیده باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس آمار رسمی دولت، تورم فروردین ماه امسال بیشتر از ۲۰ درصد است مرکز آمار ایران نرخ تورم را در فروردین ماه ۹۹، ۳۲/۲ درصد اعلام کرد. از طرف دیگر با نگاهی به قیمت کالا و خدمات روزمره و اساسی زندگی معلوم می‌شود که در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نیز  ۱۰/۷ درصد افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل و ۵/۲ درصد نسبت به ماه قبل وجود داشته‌ است. در بخش‌های دیگر هم وضعیت چندان فرقی نمی‌کند از اجاره‌ یک اتاق گرفته تا هزینه‌های درمان و صدها خرج‌ و مخارج دیگر .... اما اگر تورم به بالاتر از اینها هم برسد برای کارگران فصلی فرقی ندارد. چون بسیاری از آنها در طول سال بیکارند و هیچ در آمدی ندارند، پس باید شب‌ها شکم گرسنه سر بر بالین بگذارند. یکی از آنها، بی‌پولی را هزار برابر بدتر از کرونا می‌داند و می‌گوید: بمیرم بهتر است.

بسیاری از  کارگران فصلی و روزمزد هر روز برای بدست آوردن کار و دریافت دستمزدی ناچیز، ساعت‌ها انتظار می‌کشند تا شاید در این روزهای کرونایی، لقمه نانی برای خود و خانواده‌شان ببرند اما تلاش‌شان در بیشتر موارد به جایی نمی‌رسد.

کار نیست... کارگران بیکارند.

گزارشگر: سیدمصطفی جعفری

تصویربردار: علیرضا نصری

تدوینگر: امید احمدی

حجم ویدیو: ۷۸.۷۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۴:۵۰ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز