خبرگزاری کار ایران

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری کرمانشاه :

فاز اول قطار شهری کرمانشاه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۸۲۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: فاز اول قطار شهری کرمانشاه سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، محسن ارجمندی  پیش از ظهر امروز در مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهرداری کرمانشاه که با حضور جمعی از مسؤولان اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه قطار شهری  در سال 93استارت زده شده و سال ۱۴۰۰  فاز اول قطار شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه افزود:طول این پروژه ۱۳ کیلومتر است که از سه راه مسکن (میدان معلم) آغاز می‌شود و به میدان فردوسی خواهد رسید در این مسیر نیز ۱۳ ایستگاه که در طرح اولیه به صورت منوریل بوده در چند سال قبل (۹۳) با تغییر سیستم به ال آر تی و مترو سبک کاربری داده شده و در کل کشور جز کلانشهر تهران(که مترو سنگین دارد) در حال اجرا است.

وی اشاره نمود : بیش از هشت شهر دیگر نیز مترو سبک را دارند تفاوت ما با دیگر استان ها، روگذر و زیرگذر بودن طرح قطار شهری در شهر کرمانشاه است که مشابه آن در تبریز و مشهد نیز وجود دارد.

ارجمندی تصریح کرد : فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه  ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داردکه دربخش عمرانی نیز حدود 95درصد پیشرفت دارد وفقط کارچند  ستون باقیمانده است  .

وی با اعلام اینکه تونل پروژه آماده ریل گذاری است، گفت : در حال حاضر اتمام فاز اول پروژه تمرکز داریم تا مردم بتوانند هرچه سریع‌تر از آن استفاده کنند.

وی گفت : در سفر اخیر رئیس جمهور به استان بودجه خوبی برای این طرح اختصاص داده شده که در واقع اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان برای اتمام فاز اول تعیین شد که در حال پیگیری هستیم و پیشرفت رضایتمندی داشته و همکاری استاندار و شهردار کرمانشاه بسیار موثر بوده است.

این مسئول از گرفتن بودجه خوبی در آینده نزدیک به این منظور خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار پیشرفت کار به سرعت انجام خواهد شد.

ارجمندی با بیان اینکه در مصوبه سفر رئیس جمهور مقرر شد فاز اول این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد، گفت: در همین راستا فاز اول این پروژه در تاریخ مقرر به اتمام خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز