خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عمران شهرداری رشت خبر داد؛

اجرای دومین مرحله گمانه‌زنی عمارت بلدیه رشت

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۶۴۱

رئیس سازمان عمران شهرداری رشت از اجرای دومین گمانه‌‌زنی در حیاط عمارت بلدیه رشت به‌منظور تکمیل طرح مطالعاتی آن خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، میثم حرفت‌خواه گفت:دومین گمانه‌‌زنی در حیاط عمارت بلدیه رشت با حضور نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و کارشناس بازآفرینی سازمان عمران اجرا شد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت با بیان اینکه این گمانه عمیق امروز نیز ادامه دارد افزود: هدف از این گمانه‌زنی نمونه‌برداری از خاک و بررسی لایه‌های زیرین بنای بلدیه است.

وی عنوان کرد: این گمانه صورت گرفته تا بتوانیم مطالعات مرمت عمارت بلدیه را تکمیل کنیم.

حرفت‌خواه با اشاره به نمونه‌برداری قبلی در داخل عمارت افزود: ۲۳ آذر سال گذشته ۱۰ نقطه از داخل عمارت بلدیه با حضور نماینده میراث نمونه‌برداری شد و اکنون یک نقطه برای تکمیل عملیات مطالعه گمانه‌زنی شد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری یادآور شد: مطالعه مرمت عمارت میراثی بلدیه از اردیبهشت سال گذشته آغاز شده و برای تکمیل طرح مطالعاتی نیازمند نمونه‌برداری خاک در نقاط مختلف ساختمان هستیم.

 کلنگ احداث ساختمان اداری بلدیه در سال ۱۳۰۲ خورشیدی به زمین زده شد و چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۵ افتتاح شد و اول تیرماه ۱۳۰۵ اداره بلدیه رشت به ساختمان جدید منتقل شد. عمارت بلدیه در ۲۶ آذر ۱۳۵۶ به شماره‌ ۱۵۱۶ در فهرست بناهای میراثی کشور به ثبت رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز