خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

مرجع نهایی قیمت گذاری کالا و خدمات کارگروه تنظیم بازار یا کمیسیون نظارت است

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۵۷۱

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرجع نهایی قیمت گذاری کالا و خدمات کارگروه تنظیم بازار یا کمیسیون نظارت است، بر پرهیز از هرگونه افزایش قیمت خودسرانه از سوی واحدهای صنفی و خدماتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب امین‌زاده در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان با اشاره به اینکه کلیه افراد و واحدهای صنفی ملزم به نصب نرخ نامه خدمات یا درج بر روی کالا و رعایت نرخ‎های‌تعیین شده هستند، افزود: کمیسیون نظارت مرکز استان با اتخاذ تدابیر مناسب و استفاده از توان فنی و کارشناسی تشکل‌‌های صنفی و سازمان‌ های غیردولتی مردم نهاد نسبت به تعیین قیمت و ایجاد تعادل در آن بازار و یا ایجاد ضوابط و چارچوب متناسب با شرایط جامعه و بازار برای نحوه قیمت ‎گذاری برخی از کالاها و خدمات حساس و اساسی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل نرخ‌‌گذاری کالاها و خدمات صنفی، خدمات مورد عرضه واحدهای صنفی به سه گروه شامل : کالاها و خدمات صنفی با اولویت یک و کالاها و خدمات صنفی با اولویت دو و سایر کالاها و خدمات صنفی تقسیم ‌بندی می‌‎شود.

وی با بیان اینکه‌ میزان سهم کالا یا خدمت در سبد هزینه خانوار و تقاضای عمومی برای کالا یا خدمت، تعداد واحدهای صنفی و میزان عرضه در مقایسه با سطح تقاضا(سرانه واحد صنفی‌، دهک‌های پایین درآمدی متقاضیان و به تبع آن قدرت پایین خرید عمومی‌، ضرورت نظارت و کنترل به دلیل برخی از انحصارات و وجود بحران در عرضه و تقاضا در برخی مقاطع زمان برخی از شاخص‌های اولویت‌بندی کالا و خدمات در قیمت‌گذاری است، اظهار کرد: کالاها و خدمات صنفی با اولویت کالاها و خدمات صنفی هستند که مورد توجه و تقاضای خاص مصرف‌ کنندگان قرار دارند و در سبد هزینه خانوار سهم زیادی دارند و مصرف‌ کنندگان در هر شرایطی ناگزیر به تهیه و مصرف آن هستند.

امین‌زاده اضافه کرد: بر این اساس 20 گروه کالایی و خدماتی شامل انواع شیرینی پرمصرف، زولبیا و بامیه و سایر انواع شیرینی با تشخیص کمیسیون نظارت (با توجه به شرایط زمانی از جمله ایام نوروز، ‎ماه ‎رمضان و...)، خدمات آرایشگران زنانه، خدمات آرایشگران مردانه، خدمات پنچرگیری و تعویض روغن، تعمیرگاه‌های خودرو، آژانس‌های تاکسی تلفنی، خدمات خشکشویی، خدمات مشاورین املاک اولویت اول است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه طبق این دستورالعمل، نظر نهایی در دو اولویت بعدی نیز با کمیسیون نظارت است، گفت: این روند منجر به وحدت رویه در فرآیند قیمت گذاری کالا و خدمات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز