خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شهری استانداری قزوین خبرداد:

اختصاص ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه برای ۲۵شهرداری‌ استان

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۵۲۲

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین از بودجه پیش‌بینی شده برای ۲۵ شهرداری استان در سال جاری به مبلغ ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی صالحی اظهار کرد: آمار سال گذشته صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرداری‌های استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع بود که این میزان به نسبت مدت مشابه خود در سال ۹۷ به میزان ۵ درصد رشد داشته اما در شهر قزوین با کاهش ۲ درصدی روبرو بوده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ادامه داد: میزان تخصیص ارزش افزوده به شهرداری‌های استان قزوین در سال گذشته با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ بالغ بر یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بود در حالی که هزینه شهرداری‌ها طی این مدت افزایش چشمگیری داشته است.

صالحی به ارزیابی عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهرها در خدمت رسانی به مردم پرداخت و تصریح کرد: سال گذشته، شوراهای اسلامی شهرهای استان قزوین با برگزاری یک هزار و ۲۶۷ جلسه، چهار هزار و ۹۲۹ مصوبه داشتند که از این تعداد، ۷۱۹ مصوبه با مغایرت همراه بوده و ۱۹ مصوبه نیز به هیات حل اختلاف شوراهای اسلامی استان ارجاع داده شد که از این تعداد ۱۱ مصوبه باطل و ۷ مصوبه نیز مورد تایید قرار گرفت.

وی، شهرداری‌ها را پیشانی نظام در امر خدمت رسانی به مردم دانست و تاکید کرد: شهرداری‌ به عنوان بزرگترین نهاد غیردولتی در کشور همچنان به تمامی امور و کارهای اجرایی جهت انجام وظیفه به شهروندان و دستگاه‌های اجرایی مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول با اشاره به نقش مهم مجموعه مدیریت شهری در تقویت وحدت اجتماعی، گفت: شهرداری‌ها با کارآمدی و خدمت رسانی به شهروندان ثابت کردند در شرایط بحران اقتصادی نیز می‌شود با خدمت صادقانه و مدیریت جهادی اعتماد مردم را تقویت کرده و آنان را در تمامی امور با خود همراه کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری به موضوع مشارکت مردم و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها پرداخت و افزود: یکی از موضوعاتی که باید شوراهای اسلامی شهرها در نظر بگیرند، شفافیت و نظارت بر عملکرد شهرداری است تا جایی که این نظارت می‌تواند باعث کاهش تبعیض، رانت خواری و افزایش رقابت‌پذیری در این مجموعه‌ها شود.

به گفته صالحی، همسو کردن منافع شهرداری، کارکنان آنها و شهروندان یک اصل مهم است و در این راستا  همه باید تلاش کنیم تا این منافع بیشتر و بیشتر به هم نزدیکتر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز