خبرگزاری کار ایران

تا پایان ماه جاری؛

سامانه اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی برون سپاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۳۲۴

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از برون سپاری سامانه اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی تا پایان ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید حوائج با اعلام این خبر گفت: در اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم و به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند صدور گواهی و تکریم ارباب رجوع، سازمان امور مالیاتی نسبت به برون سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک، موضوع ماده ۵۹ قانون مالیات‌های مستقیم و صدور آنی گواهی مربوط، از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: انجام فرآیند یاد شده توسط دفاتر اسناد رسمی در شرایط حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا حایز اهمیت بوده تا جایی که انجام استعلام‌های مربوط به نقل و انتقال املاک مسکونی باید از طریق سامانه انجام شود تا شاهد کمترین مراجعه حضوری مودیان مالیاتی در شرایط موجود باشیم.

حوائج، لازمه اجرای کامل این طرح را آموزش عمومی و لازم برای سردفتران و کارکنان آنان دانست و تصریح کرد: با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران استان برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات توجیهی برای آموزش دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته تا با تشویق و راهنمایی آنها برای بهره‌مندی از سامانه مشکلی برای انجام طرح وجود نداشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین یادآور شد: سامانه مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به هر سئوال و ابهام دفاتر اسناد رسمی استان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز