خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین:

استفاده از شبکه شاد با سرعت ضعیف اینترنت مشکل ساز شده است/ شبکه شاد مخصوص ایام کرونا نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۲۵۷

مدیرکل اموزش و پرورش استان قزوین گفت: پایین بودن سرعت اینترنت باعث شده است تا دانش آموزان برای استفاده از شبکه شاد با مشکل مواجه شوند و از کلاس درس عقب بمانند.

به گزارش‌ایلنا، حسنعلی اصغری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت بزرگداشت هفته معلم برگزارشد، اظهار کرد: اگر قرار است در جامعه تغییر و تحولی شکل بگیرد و به سمت تعالی و توسعه منطقی پیش برود لازمه این کار توجه به علم و دانش و خصوصا به مباحث پرورش و تربیت باید توجه داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در آموزش و پرورش مقرر شده تا تحولات قابل توجهی ایجاد  شود که توجه جدی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از این موارد است و در حوزه برنامه درس ملی هم اقدامات و اصلاحاتی اعمال خواهد شد.

اصغری بیان کرد: فرآیندها و روش هایی که نظام آموزشی وجود دارد و بخشی که در حیطه اختیارات استان است در این خصوص اصلاحات لازم انجام می شود تا مجموعه پیشرویی داشته باشیم.

وی در خصوص اساس نظام اداری و آموزشی عنوان کرد: این نظام بر سه پایه اصلی استوار است؛ یک پایه آن اخلاق اسلامی است و توجه به مسائل اخلاقی باید در هر فعالیتی مد نظر قرار گرفته شود و اینکه تمامی امور باید بر قاعده و پایه علمی انجام شود و مدیران هم برنامه های خود را بر این اساس طراحی کنند.

به گفته این مسئول، یکی اقدامی در سطح استان در حال اجرا است که در این خصوص هم یک کارگروه مشورتی تحول و به سازی نظام آموزشی تشکیل شده است و در این کار گروه 8 کمیته تخصصی با عضویت 15 تا 25 نفر از افراد خبره که در حوزه های مختلف صاحب نظر هستند و به نظام تعلیم و تربیت کمک می کنند و تلاش داریم تا میزان مشارکت مردم در آموزش و پرورش افزایش یابد تا نتایج بهتر با هزینه های کمتری حاصل شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: با توجه به شرایط جدیدی که در آموزش و پرورش به خاطر شیوع ویروس کرونا بوجود آمده و دسترسی دانش آموزان به کلاس درس را برای خانواده ها هم سخت کرده و هزینه هایی برای اولیا تحمیل کرده است سیستم آموزش و پرورش هم در صدد رفع این مشکلات است.

اصغری در خصوص مشکلات به وجود آمده در حوزه آموزش در شبکه شاد گفت: همچنان یکسری مشکلات دیگر به دلیل عدم برگزاری کلا س های حضوری برای معلمان و دانش آموزان به وجود آمده که نبودن پوشش کامل شبکه اینترنت در تمامی نقاط استان، پایین بودن سرعت اینترنت، نبودن مسائل زیرساختی برای اولیا به وجود آورده است.

وی با بیان این مطلب که مناطق روستایی امکان دسترسی به اینترنت ندارند، افزود: در روستاها راهبران آموزشی و معلمان کلاس درس را با رعایت نکات بهداشتی و در فضای آزاد برگزار می‌کنند تا دانش آموزان دچار افت تحصیلی نشوند.

این مسئول با اشاره به شرایط موجود در فضای آموزشی اضافه کرد: نظام آموزش و پرورش کمیته ای تشکیل داده تا به این موضوعات رسیدگی کند و با کمک مجموعه استانداری و مخابرات برای مناطقی که تحت پوشش شبکه اینترنت نیستند در تلاش هستیم اقداماتی انجام دهیم و وظیفه نظام آموزشی است تا مشکلات حوزه آموزش را در این شرایط مرتفع سازد.

مدیر کل آموزش و پرورش نداشتن تلفن هوشمند توسط اولیا و برخی معلمان و عدم دسترسی آسان دانش آموزان به فضای کلاس مجازی را از دیگر مشکلات شرایط کنونی نظام آموزش و پرورش دانست.

به گفته اصغری، تا 11 اردیبهشت ماه میزان مشارکت مدیران 96 درصد، معلمان 77 درصد و دانش آموزان نیز 55 درصد بوده و 94 درصد کلاس های درس استان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: هیچ چیز جای کلاس درس را نمی گیرد و خیلی از مدارس دنبال راهکار هستند تا کلاس های جبرانی برای دروس سخت مانند ریاضی و فیزیک برگزار کنند تا مسائل درسی دانش آموزان در وقت امتحانات حل شود.

این مسئول یادآور شد: شبکه شاد مخصوص ایام کرونا نیست و این برنامه طراحی شده تا همواره در اختیار دانش آموزان برای حل مسائل درسی باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص پهنای باند اینترنت هم گفت: سیستم آموزش و پرورش با مخابرات در تلاش است تا پهنای باند را افزایش دهد تا مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد از میان برداشته شود.

اصغری با اشاره به نزدیکی زمان امتحانات بیان کرد: آزمون ها برای پایه ابتدایی به صورت توصیفی است اما برای مقاطع بالاتر با توجه به روند بیماری کرونا امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری از 17 خرداد ماه وجود دارد.

وی در خصوص  بزرگداشت هفته معلم گفت: تمامی مراسمات بزرگداشت مقام معلم به دلیل ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز