خبرگزاری کار ایران

رتبه یک قزوین در اجرای سامانه های نوین آبیاری

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۰۹۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : استان قزوین در اجرای سامانه های نوین آبیاری رتبه اول را در بین استان های کشور کسب کرد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه اظهار کرد : بر اساس ارزیابی انجام شده توسط وزارت جهادکشاورزی  در زمینه عملکرد توسعه سامانه های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی  استان ها در سال ۱۳۹۸،  استان قزوین  در اجرای سامانه های نوین آبیاری  نسبت به سطوح ابلاغی با ۱۱۷ درصد پیشرفت رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: همچنین  این استان در بین سایر استان ها از نظر پیشرفت فیزیکی طرح توسعه  سامانه های نوین در سال گذشته  حائز رتبه پنجم شد.

خمسه به برنامه و عملکرد توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان  اشاره کرد و افزود : طی سال گذشته ۸۳۸۵ هکتار سامانه نوین آبیاری در قالب ۳۳۰ طرح در استان اجرا شد که  از این میزان  ۵۳۲۶ هکتار  طرح  اجرا و به پایان رسیده است .

وی ادامه داد : همچنین  ۳۰۵۹ هکتار  سامانه نوین آبیاری در  قالب ۱۵۲ طرح  در حال اجرا می باشد که از این میزان ۳۶۰ هکتار بارانی ، ۱۹۳۰ هکتار قطره ای و ۷۶۹ هکتار به صورت آبیاری کم فشار در دست اجرا است .

این مسئول با اشاره به مصوبه سفر هیئت دولت در اجرای  ۲۰ هزار هکتار سامانه نوین ابیاری در استان گفت :  کل مصوبه ۲۰ هزار هکتار اجرا و آماده افتتاح می باشد .

  به گفته خمسه، در حال حاضر در  بیش از ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سامانه نوین آبیاری اجرا شده است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز