خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبرداد؛

واگذاری بهره برداری از 3 بنای تاریخی قزوین به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۰۴۵

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از واگذاری بهره‌برداری 3 بنای تاریخی شامل ۲ خانه و یک حمام تاریخی در استان قزوین در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: این بناها شامل خانه های تاریخی یزدی و میریان زاده و همچنین حمام تاریخی تنکابنی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه برای این بناها کاربری پذیرایی و اقامتی تعیین شده است، افزود: واگذاری این بناها با همکاری صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی انجام خواهد شد.

خزائلی بیان کرد: با واگذاری این بناها برای مدت زمان معین به بخش خصوصی، ضمن ایجاد درآمد و اشتغالزایی، زمینه برای حفاظت و صیانت بهتر از آثار تاریخی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته واگذاری بهره برداری از اماکن تاریخی استان اتفاقات خوبی را در زمینه گردشگری رقم زد، ادامه داد: تغییر کاربری بناهای تاریخی و احیای آنها موجب تقویت زیرساخت های گردشگری شده و به رونق این حوزه می انجامد.

این مسئول اضافه کرد: در تلاش هستیم تا برای احیای برخی اماکن تاریخی قزوین از جمله خانه های قدیمی آنها را به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار کنیم که در این صورت علاوه بر تقویت زیرساخت های گردشگری از طریق تغییر کاربری، می توان به مرمت و حفظ آنها نیز کمک کرد.

۲۳۵ بنای تاریخی شامل بقعه ها، آب انبارها، پل ها و برج ها، مساجد، مسجد-مدرسه ها و کاروانسراها، عمارت ها، دروازه ها و حمام ها و کلیساها در استان قزوین وجود دارد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز