خبرگزاری کار ایران

تجهیز ۱۲ کیلومتر از راه‌های قزوین به سیستم روشنایی طولی

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۹۴۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از مجهز شدن ۱۲ کیلومتر از راه‌های استان قزوین به سیستم روشنایی در سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جواد حق لطفی با اعلام این خبر گفت: برای اجرای این طرح در سال گذشته ۲ میلیارد و ۹۵۷ میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل راهداری استان با بیان اینکه در این مدت همچنین ۱۰ تقاطع پرحادثه و پارکینگ‌های محورهای پرتردد نیز به صورت نقطه‌ای به روشنایی مجهز شد، اضافه کرد: ایجاد دید آسان و دقیق و تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورها از مهم‌ترین اهداف و کارکردهای سیستم روشنایی در جاده‌ها است.

حق لطفی با بیان اینکه استان قزوین با اجرای ۲۴۰ کیلومتر روشنایی در راه‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد ادامه داد: گرچه اجرای روشنایی طولی جزو الزامات ایمنی راه‌ها محسوب نمی‌شود اما برخی محدوده‌های مه گیر و کولاک گیر راه‌ها نیازمند نصب تجهیزات روشنایی هستند که از این جهت استان قزوین با اجرای روشنایی در بسیاری از اینگونه جاده‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی افزود: خط کشی سرد به طول ۲۵۰۰ کیلومتر، تهیه و نصب علائم ایمنی اخطاری، انتظامی و مسیرنما به تعداد ۶ هزار عدد، نگهداری و تکمیل تأسیسات ایمنی، هوشمند و روشنایی ۷ تونل، اصلاح شیب شیروانی ۹۰ کیلومتر از حاشیه راه‌ها و تهیه و نصب یا بهسازی تابلوهای اطلاعاتی به مقدار ۵۰۰ متر مربع با اولویت نقاط پرتصادف و راه‌های آسیایی و گردشگری از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی راه و حریم طی سال گذشته بوده است.

این مسئول بیان کرد: در حوزه توسعه ایمنی راه و حریم، در حوزه حفظ و صیانت از حریم راه، رفع تصرفات غیر مجاز نیز ۴۰۰ مورد شناسایی و اقدام قانونی لازم در برخورد با تخلفات و قلع و قمع آنها انجام شده است.

به گفته حق لطفی، نصب هر گونه تابلو و همچنین ساخت و ساز در حاشیه و حریم راه‌ها بر اساس قانون، فقط با دریافت مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امکان پذیر است.

مدیرکل راهداری استان اظهار کرد: علاوه بر این اقدامات پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، لکه گیری جاده‌ها، نصب تابلوها و بازسازی و نوسازی تابلوهای اطلاعاتی، اخباری و انتظامی قدیمی و فرسوده نیز از دیگر اقداماتی است که هرسال به منظور توسعه ایمنی راه‌ها از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز