خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خبر داد:

آغاز به کار شورای حل اختلاف صنعت و معدن یزد/واحد های تولیدی نیازمند حمایت قضایی شناسایی می شوند

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۸۷۴

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این نکته که هیچ مسئله ای نباید بر حرکت چرخ تولید اثر منفی بگذارد، گفت: دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی و کارآفرین حمایت قانونی می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، غلامعلی دهشیری در آیین ابلاغ احکام انتصاب اعضای شورای حل اختلاف صلحی ویژه صنایع و ویژه معادن استان یزد، اظهار داشت: باید با اغتنام از حضور افراد صاحب نفوذ، معتمَد، خوشنام و شناخته شده در حوزه صنایع، معادن و بخش تولید، حل و فصل دعاوی و اختلافات بین شرکت ها و تولید کنندگان و مشکلات حوزه کارفرمایی و کارگری را با صلح و سازش و رضایت، فیصله داد.

وی صلح و سازش را امری بسیار پسندیده و مأجور درگاه الهی ذکر و بیان داشت: اصلاح ذات البین آن هم بین دو مجموعه تولیدی و یا بین کارگر و کارفرما که مستقیم و غیر مستقیم با مباحث تولید یا معیشتی افراد مرتبط می شود، قطعاً یک حرکت اثر گذار و ارزشمند است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: در مجموعه شورای حل اختلاف صنایع و معادن که تحت عنوان شوراهای 36 و 37 از امروز مشغول به فعالیت می شوند، افرادی با نفوذ کلام، با خلوص نیت و آشنا به امور مرتبط در مباحث کارفرمایی و کارگری هستند که می توانند مسائل را قبل از ورود به سیستم قضایی و فرایند زمانبر و هزینه دار دادرسی، از طریق شورای حل اختلاف صلحی، حل و فصل نمایند.

وی با تأکید بر این موضوع که هیچ مانعی نباید بر سر راه تولید و اقتصاد قرار بگیرد، اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه قضایی استان، بر برطرف نمودن موانع تولید و اشتغال و دغدغه واحدهای تولیدی است، چراکه رونق تولید می تواند منجر به جهش تولید توام با جهش کیفیت و شکوفایی اقتصادی و رفاه اجتماعی شود.

دهشیری گفت: اعضای شورای حل اختلاف صنایع و معادن می توانند علاوه بر رسالت صلح و سازشی خود، واحد های تولیدی و صنعتی را که دچار مشکل شده اند را به مجموعه قضایی استان معرفی نمایند تا پس از بررسی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان، مورد حمایت حقوقی و قضایی قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز