خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار عنوان کرد؛

شناسایی ساختمان‌های بلا‌استفاده ادارات قزوین برای ایجاد کمپ معتادان

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۸۶۵

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند، ساختمان‌های مازاد و بدون استفاده خود را برای ایجاد کمپ نگهداری معتادان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شناسایی اماکن و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ استان قزوین که ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور مسئولان در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت تامین سلامت اجتماعی افراد جامعه و تعامل همه دستگاه‌ها در زمینه مسائل اجتماعی ، اظهار کرد: فعالیت‌ها در حوزه مسائل اجتماعی باید بر مبنای پیشگیری باشد.

وی از اعتیاد به عنوان بلای خانمان‌سوز یاد کرد و اظهار داشت: مشکل اعتیاد بسیاری از خانواده‌ها را درگیر و جامعه را دچار التهاب کرده‌ است و اگر امروز کاری برای مبارزه با مواد مخدر صورت نگیرد، در آینده نه چندان دور با آسیب های زیادی مواجه خواهیم شد.

این مسئول اضافه کرد: اعتیاد پشت درب همه خانواده‌ها در کمین جوانان و فرزندان‌مان است و اگر این بلا مهار نشود جامعه تیره و تار خواهد شد و تمام دستگاه‌ها را درگیر خواهد کرد.

حبیبی، لازمه ‌موفقیت در مبارزه با اعتیاد را اجتماعی شدن اقدامات دانست و افزود: اگر همراهی و همکاری در تمام سطوح وجود نداشته باشد، اعتیاد ریشه کن نمی‌شود.

معاون سیاسی استاندار  افزود : ایجاد و راه اندازی کمپ‌های ماده ۱۶ قانون مقابله با مواد مخدر که در خصوص شرایط نگهداری و مراقبت از افراد معتاد وضع شده، از اولویت های اساسی ستاد استان قزوین است.

حبیبی یادآورشد: در این خصوص دو برنامه در دستور کار دارد که با توجه به اخذ مجوز ماده ۱۶ توسط سازمان بهزیستی استان قزوین باید در کمترین زمان ،مکان موقتی برای راه اندازی کمپ ماده ۱۶ دایر شود و معتادان متجاهر رها شده در خیابان‌ها نیز ساماندهی شوند.

وی تاکید کرد: لذا شروع کار در برنامه موقت ، شناسایی و استفاده از ظرفیت فضای فیزیکی بلااستفاده ادارات خواهد بود و تا آخر هفته این کار انجام خواهد شد از قبل هم بازدیدهای صورت گرفته شده و لیست  فضاهای خالی ادارات باید به ستاد ارسال شود.

این مسئول تصریح کرد : شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین این  مجوز را داده تا هر فضای فیزیکی که به نتیجه رسیدیم آن دستگاه‌ها موظف است با دستور قضایی فضای مورد نظر را در اختیار ما قرار دهد .

معاون سیاسی استاندار با اشاره به تعیین تکلیف زمین ماده ۱۶در محدوده شهر ، یادآورشد: کار اساسی و اصلی ما ساخت مرکز ماده ۱۶ در حریم شهر و شناسایی زمینی مورد نظر است که همراه با ایجاد مرکز موقت کار تهیه زمین برای این منظور نیز تا پایان هفته باید انجام شود و  شهرداری و بهزیستی مکلف به ساخت با توجه به اعتبارات ملی و استانی هستند.

قانون ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر کسانی را که برای درمان داوطلبانه به مراکز موضوع ماده ۱۵ (ترک اعتیاد اختیاری) مراجعه نمی‌کنند، باید توسط ضابط قضایی جمع‌آوری کند و با حکم قضایی به مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب با عنوان مراکز ماده ۱۶ منتقل شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز