خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش خبر داد:

کمبود ۱۹ هزار معلم در سال تحصیلی آینده در استان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۷۹۹

مدیر کل آمورش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی آتی آموزش و پرورش خراسان رضوی با کمبود ۱۹ هزار معلم و دبیر مواجه است و حدود هفت هزار و ۲۰۰ نفر نیز شرایط بازنشستگی را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: همه ساله همزمان با فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم مراسم متعددی برای تجلیل از مقام شامخ معلم برگزار می شود اما امسال برنامه ها به صورت غیرحضوری و ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

وی افزود: آموزش و پرورش استان جهت گرامیداشت هفته مقام معلم برنامه های مختلفی را تدارک دیده است از جمله تجلیل از 150 معلم برگزیده استان به صورت غیرحضوری و ویدئو کنفرانس، دیدار با خانواده های شهید، جانبازان و آزادگان فرهنگی و دیدار با پیشکسوتان فرهنگی از برنامه های این هفته است.

خدابنده تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا مدارس تعطیل شد و آموزش حضوری جای خود را به آموزش مجازی داد و تلاش ها و اقدامات خوبی توسط معلمان، دبیران و هنرجویان استان صورت گرفت که جای تقدیر دارد. وزارت آموزش و پرورش اپلیکیشن و پیام رسان شاد را راه اندازی و معرفی نمود و ارتباط آموزشی دو سویه میان معلم و دانش آموز برقرار شد و اتفاقات خوبی صورت گرفت البته ایرادات و نواقصی نیز وجود دارد که در حال رفع مشکلات هستند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در بحث آموزش مجازی مثل سایر موارد در کشور پیشتاز بود و تلاش های بسیاری صورت گرفت تا فرآیند آموزشی استمرار یابد و دانش آموزان از آموزش و تحصیل عقب نیفتند. با توجه به لزوم استفاده از آموزش مجازی، حدود دو هزار مدرسه استان که در مناطق عشایری و روستایی بودند به اینترنت دسترسی نداشتند و طبق تفاهمی که صورت گرفت قرار شد این مدارس در سه مرحله که هر مرحله شامل 700 مدرسه می شود تا پایان فروردین ماه، پایان اردیبهشت ماه و نهایتا تا پایان خردادماه به اینترنت متصل شوند و روند آموزشی استمرار یابد.

مدیر کل آمورش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی آتی آموزش و پرورش خراسان رضوی با کمبود 19 هزار معلم و دبیر مواجه است و حدود هفت هزار و 200 نفر نیز شرایط بازنشستگی را دارند و امید داریم به کمک سه هزار و 600 نفر نیروهای حق التدریس غیرشاغل، نیروهای خرید خدمات آموزشی، برونسپاری آموزش 20 هزار هنرآموز رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، 350 هزار ساعت تدریس غیرموظف از طریق اضافه کار همکاران شاغل و بازنشسته و استمرار خدمت افراد حائز شرایط بازنشستگی بتوانیم این کمبود را مثل سال گذشته به خوبی مدیریت و جبران کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در دوره ابتدایی با توجه به اینکه ارزشیابی کیفی است آموزش ها در شبکه شاد تا پایان اردیبهشت ادامه می یابد و سپس معلمان با توجه به شناختی که از دانش آموزان دارند آن ها را ارزشیابی خواهند کرد و نمرات ثبت می شود. در دوره متوسطه اول و دوم که دروس غیرنهایی دارند اگر توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز صادر شد امتحانات به صورت حضوری در نیمه خردادماه برگزار خواهد شد و اگر این مجوز صادر نشد امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار و کارنامه صادر خواهد شد. در پایه دوازدهم نیز که امتحانات به صورت نهایی است از 17 خردادماه با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پرتوکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

خدابنده افزود: امکان استرداد شهریه آموزشی مدارس غیردولتی وجود ندارد چرا که بسیاری از این مدارس آموزش در بستر مجازی را ادامه می دهند و ارتباط دانش آموز با مدرسه کماکان برقرار است و هنوز فرآیندهای برگزاری آزمون و ثبت نمرات باقی مانده است اما در بخش شهریه امور فوق برنامه امکان برگشت وجود دارد.

وی گفت: کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد وجود دارد و برخی از کلاس ها با بیش از 40 دانش آموز برگزار می شود البته خیرین نیک اندیش مدرسه ساز استان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی اقدامات بسیار زیادی انجام داده اند اما نبود زمین و فضای آموزشی جهت ساخت در این مناطق یک معضل بزرگ است به همین دلیل از شهرداری، آستان قدس و اوقاف تقاضا داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز