خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد:

پنج تشکل حرفه‌ای گردشگری در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۷۹۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌ رضوی گفت: پنج تشکل حرفه‌ای گردشگری استان در سال 99 راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر گفت: در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور و همچنین ماده ۲۵ آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری مصوب هیئت وزیران ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.

او ادامه داد: در این راستا ایجاد سه تشکل‌های دیگر در رسته‌های مهمانپذیرها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی و موسسات آموزشی مراحل پایانی خود را طی کرده و مقرر بود در اسفند ماه ۹۸ با برگزاری مجمع عمومی شکل بگیرند که با بروز بحران ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمعات عمومی به بعد از عبور بحران موکول شد.

مکرمی‌فر گفت: همچنین با ابلاغیه وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر قبول فعالیت انجمن‌های صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری، این دو تشکل نیز به مجموع تشکل‌های حرفه‌ای استان اضافه خواهد شد.

او یادآور شد: تاکنون چهار تشکل حرفه‌ای در حوزه گردشگری استان شامل جامعه حرفه‌ای هتلداران استان، جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان، جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان‎‌های استان، انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت استان تشکیل شده و این تشکل‌ها در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: تعداد تشکل‌های گردشگری استان در سال 99 به 9 مورد افزایش خواهد یافت.

او تصریح کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری بازوی این اداره کل در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های جذب گردشگر داخلی و خارجی و توزیع سفر و ثروت در استان خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز