خبرگزاری کار ایران

فرماندار بندرعباس:

بازگرداندن اعتماد مردم به بازار مهم‌ترین مأموریت اصناف است

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۷۵۳

فرماندار بندرعباس بیان کرد: تأمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان یکی از وظایف ما در حوزه بازار است، بازگرداندن اعتماد مردم به بازار باید مهم‌ترین مأموریت و هدف اصناف باشد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عزیز اله کناری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با اتاق اصناف بندرعباس با اشاره به‌ضرورت هم‌اندیشی اعضای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی با مجموعه فرمانداری، عنوان کرد: این آمادگی در تمام دستگاه‌ها وجود دارد تا رفع مشکلات حوزه بازار بر سلامت، رونق بازار، حمایت و نظارت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به درخشش بازاریان درزمینهٔ پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: تعطیلی واحدهای صنفی علیرغم خسارت‌های مالی فراوان، کمک بسیاری به طرح مقابله با این بیماری کرد.

کناری با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا هنوز کنترل نشده است، ادامه داد: فاصله‌گذاری اجتماعی در فعالیت‌های اقشار مختلف جامعه به ارتقای سلامت شهروندان کمک خواهد کرد.

فرماندار بندرعباس با انتقاد از فعالیت واحدهای فاقد پروانه کسب و دست‌فروشان و دوره گردان، تصریح کرد: لازم است روسای اتحادیه‌های صنفی با تحکم و مطابق با قوانین موجود با تمام فعالیت‌های صنفی سطح شهرستان برخورد کنند. اتحادیه‌های صنفی با شناخت و اشراف کامل نسبت به اعضای تحت نظارت خود در راستای مدیریت شرایط موجود اقدام کنند.

کناری خواستار شناسایی و ساماندهی صنوف تحت نظارت اتحادیه‌ها، نظم‌بخشی، کنترل فعالیت، و برخورد با واحدهای فاقد پروانه کسب شد و افزود: بازگرداندن اعتماد مردم به بازار باید مهم‌ترین مأموریت و هدف اصناف باشد.

وی با بیان اینکه معضل بروز عدم اعتماد در بازار محور قرار گرفتن سود بوده و فرهنگ بازاری و کسبه بسیار فراتر از این موضوع تک‌محوری است، عنوان کرد: همکاری صنوف با یکدیگر یکی از اصول توسعه کسب‌وکار در بازار است و البته بازرسی‌ها در بازار بایستی به‌صورت نامنظم انجام شود.

فرماندار بندرعباس با تأکید بر لزوم شناسایی و تقدیر از کسبه منصف، اظهار کرد: کامل کردن سلامت و امنیت غذایی شهروندان یکی از وظایف ما در حوزه بازار است که بایستی با جدیت پیگیری شود.

کناری ضمن انتقاد از عرضه آب تصفیه‌شده و لبنیات سنتی در سطح شهرستان، گفت: تأمین و عرضه برخی کالاهای فاقد هویت نظیر نان، کیک و شیرینی در واحدهای صنفی سلامت مردم را به خطر انداخته است.

وی با اشاره به طرح تبدیل وضعیت دست‌فروشان به فعالیت صنفی قانونمند، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به متقاضیان در این بخش با همکاری فرمانداری و اتحادیه‌های صنفی در این راستا در نظر گرفته شده است.

فرماندار بندرعباس با اشاره به برنامه‌های فرمانداری برای بازار  تصریح کرد: انتقال صنوف آلاینده و ناسازگار با محیط‌زیست با همکاری اتحادیه‌های مربوطه و شهرداری، ساماندهی کامیون‌ها و ماشین‌آلات ساختمانی، تجمیع قالی‌شویی‌ها به‌صورت شهرک و یکسان‌سازی قیمت‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های اتاق اصناف در سال جاری باشد که با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عملیاتی شود.

کناری با بیان اینکه باید میدان میوه و تره‌بار شهرستان بندرعباس در سال جاری در مکان جدید ساماندهی شود، افزود: عمده‌فروشان و بنکداران سطح شهر بندرعباس نیز در پایان ماه مبارک رمضان به مجتمع بنکداران منتقل خواهند شد و انبارها و دفاتر سطح شهر بلافاصله تعطیل و جمع‌آوری می‌شود.

وی از برخورد با انبارهای ضایعات در سطح شهر با هدف کاهش سرقت‌ها در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: روسای اتحادیه‌ها توجه داشته باشند، تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی هر اتحادیه به‌صورت جدی پیگیری و اقدام شود.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران نیز در این نشست بیان کرد: اعضای اتاق اصناف و بازاریان هرمزگان اعتقاد دارند که سلامت شهروندان بر همه امورات ارجحیت دارد.

عبدالمجید جلالی با تأکید بر همکاری همه‌جانبه فعالان صنفی استان در طرح پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، افزود: جبران خسارت‌های کسبه در این مقطع زمانی یکی از دغدغه‌های مهم اتاق اصناف است که در دستور کار قرار گرفته است. 

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان هرمزگان نیز در این نشست از روسای اتاق اصناف در خصوص نظارت در بازار تشکر و قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، اجاره دادن پروانه بدون کارت مباشرت، امربه‌معروف و نهی از منکر، نصب دوربین مداربسته در واحدهای صنفی از اولویت‌های اداره نظارت بر امکان عمومی در سال جاری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز