خبرگزاری کار ایران

سنجری مطرح کرد:

443 هکتار از اراضی ملی کرمانشاه به بیت‌المال بازگردانده شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۷۰۵

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه، از رفع تصرف ۴۴۳ هکتار از اراضی ملی استان از ید متصرفان در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان اراضی ملی به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،فرشید سنجری افزود: سال گذشته یگان حفاظت منابع طبیعی استان در راستای برخورد قاطع با متصرفان به عرصه‌های ملی با همکاری دستگاه قضایی استان ۳۶۷ حکم قطعیت یافته خلع ید از اراضی ملی صادر کرد.

وی اظهارداشت: یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه با ۲۸ اکیپ متشکل از نیروی پایور و وظیفه به صورت مستمر در حال گشت و مراقبت از جنگل‌ها و مراتع استان هستند و هرگونه حرکتی در راستای تخریب و تصرف عرصه‌های مرتعی و جنگلی توسط مأموران یگان حفاظت و پاسگاه‌های ویژه رصد می‌شود.

به گفته او، در ۲ ماه سپری شده از سال جاری نیز بیش از ۱۳ هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه در ادامه با اشاره به عزم جدی و اهتمام ویژه مجموعه مدیریتی اداره کل منابع طبیعی استان در برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تصرف منابع طبیعی، گفت: بعد از شناسایی و احراز تخلف و صدور احکام قضایی لازم، بلافاصله اقدامات خلع ید عرصه و اعاده به وضع سابق با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، با استفاده از توان عوامل نظامی و انتظامی در دستور کار قرار می‌گیرد.

سنجری، خواستار همکاری هرچه بیشتر مردم طبیعت‌ دوست استان با ماموران یگان حفاظت و اعلام گزارش‌ها و اخبار خود در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب یا گیاهان دارویی از طریق تماس با شماره ١۵٠۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه شد.

او تاکید کرد که گزارش های مردمی می تواند از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری کند.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز