خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل آذربایجان‌شرقی :

درآمد معدن اندریان باید برای آبادانی منطقه هزینه شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۶۲۵

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: بخشی از درآمدهای معدن طلای اندریان باید برای عمران و آبادانی منطقه ورزقان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد موقری در جلسه بررسی آخرین وضعیت مشکلات معدن اندریان، با تاکید بر اینکه مشکلات این معدن باید در کوتاه ترین زمان حل شود، افزود: این مشکلات بدون هماهنگی و تعامل بین دادگستری استان، دادستان مرکز تبریز، فرمانداری شهرستان، نیروی انتظامی، مدیران شرکت معدن طلای اندریان، اداره صنعت و معدن و تجارت استان قابل رفع نیست.

وی اظهار داشت: باید توجه داشت که مشکلات معدن اندریان بدون توجه به خواسته های به حق مردم و شرکت استخراج کننده و اهتمام جدی مسئولیان ممکن نیست که البته در حال حاضر  این عوامل را در کنار هم داریم.

موقری با اشاره به اینکه در تمام کشورها شرکت های استخراج کننده معادن اقدام به سرمایه گذاری اجتماعی نیز می کنند، ادامه داد: شرکت های معدن طلای آستارقان و اندریان باید بخشی از درآمد حاصله شرکت را به عمران و آبادی منطقه و برای کمک به کارهای عام المنفعه که از مطالبات مهم و محوری مردم منطقه است، اختصاص بدهند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بحث سرمایه گذاری در استان را امری مهم و مورد حمایت تشکیلات قضائی دانست و گفت: در این میان رعایت استانداردهای زیست محیطی که ارتباط مستقیم با سلامت جامعه و محیط دارد نیز برای استان و به تبع آن دادگستری اهمیت خاصی دارد.

بابک محبوب علیلو اظهار داشت: مسئله محیط زیست و عدم آسیب رسانی به زیست بوم منطقه جزو تاکیدات مهم و اصلی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بوده است.

وی با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده در خصوص معدن اندریان، ادامه داد: مصوبات خوبی در شورای تامین استان و شهرستان ورزقان در سال گذشته اتخاذ شده بود که اگر این مصوبات و تصمیمات اجرا می شد، امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

محبوب علیلو با اشاره به تغییرات مثبت شرکت معدن اندریان طی هفته های اخیر، از مسئولین تصمیم گیرنده خواست تا تمام ابعاد قضیه به لحاظ عملیاتی، زیست محیطی و حمایت از سرمایه گذاری در تصمیم گیری های آتی  لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز