خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

شهروندان از سوپرمارکت‌ها ماسک و دستکش‌ نخرند /مشکلی ا بابت تجهیزات پزشکی بخصوص ونتیلاتور نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۶۲۱

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مردم از فروشگاه‌ها و سوپر مارکت ها اقدام به خرید دستکش و ماسک نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محبوب نعمتی در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: در حال حاضر کمبودی درباره محصولات بهداشتی در استان نداریم، اما متاسفانه‌ برخی محصولات مثل ماسک‌ در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند که بدون مجوز تولید شده و یا استریل و مورد تایید نیستند.

وی با اشاره به اینکه محصولات بهداشتی و درمانی از زمان تولید در کارخانه تا زمان عرضه در داروخانه‌ها نظارت می ‌شوند، اظهار داشت: به همین دلیل تخلفات چشمگیری از بابت قیمت محصولات در داروخانه‌ها به چشم نمی‌خورد اما دستکش‌ها و ماسک‌های تقلبی و قاچاق با قیمت بالایی در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند که توصیه می‌‌کنیم مردم از خریداری آن‌ها پرهیز کنند.

نعمتی ادامه داد: محصولات بهداشتی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود از شرکت‌های مجاز تهیه شده و در اختیار مردم قرار می‌ گیرد که به همین دلیل در اوایل شیوع کرونا در کشور در این حوزه با مشکل کمبود در داروخانه‌ها روبه رو شدیم که با تلاش مسئولان استانی، واحدهای کوچک و بزرگ تولید محصولات بهداشتی ساماندهی شد و پس از اخذ مجوزهای لازم ماسک‌های استاندارد و استریل هم اکنون تولید شده و به بازار عرضه می شود.

وی با اشاره به نظارت منظم دانشگاه علوم پزشکی تبریز به داروخانه‌ها و سایر مراکز توزیع اقلام بهداشتی در سطح استان، گفت: از اوایل شیوع کرونا داروخانه‌ها ماسک و دستکش در اختیار خود را حتی برخی به صورت رایگان عرضه کردند، از این رو احتکار کالاهای بهداشتی به ندرت در استان انجام گرفت که موارد جزئی نیز با کمک دستگاه‌های مسئول توقیف شد.

وی با اشاره به تدابیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول سال‌های گذشته برای توسعه فضاهای فیزیکی مراکز درمانی با تامین تجهیزات لازم، یادآوری کرد: هم اکنون این استان مشکلی از بابت تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها به خصوص ونتیلاتور ندارد و داروهای مطرح شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در سطح استان به طور کامل تامین شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این مجموعه از شرکت‌های دانش‌بنیان همواره حمایت کرده و اکنون نیز در خصوص تولید تجهیزات پزشکی همکاری لازم با مراکز رشد را داشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوزهای لازم را صادر کرده است.

به گفته نعمتی در حال حاضر بیش از ۵ مرکز رشد در آذربایجان شرقی محلول ضدعفونی تولید و عرضه کرده و حتی به استان‌های دیگر نیز صادر می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز