خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

پرداخت تسهیلات به کارفرمایان آسیب دیده از کرونا/۵۰ درصد جمعیت خراسان رضوی جزو قشر کارگر هستند

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۲۶

مدیر کل اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع کرونا و حمایت از اقشار کم درآمد ، دولت بسته های اختصاصی ویژه‌ای در نظر گرفته است.

محمد سنجری در گفت گو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: در استان خراسان رضوی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارگر با سرانه ۳/ ۳ زندگی می کنند که با توجه به این تعداد  می‌توان گفت حدود ۵۰ درصد جمعیت استان جزو قشر کارگر هستند.

وی با اشاره به افتتاحیه باشگاه کارگران خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه باشگاه کارگران اتفاق مثبتی است که در استان افتاده است و با توجه به ظرفیت های کارگری که وجود دارد امیدواریم بتوانیم در همه عرصه ها از توانایی های کارگری بهره بگیریم.

مدیر کل کار ، تعاون ورفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین خاطر نشان کرد:در بحث کرونا همه کشورها درگیر شدند و آسیب های ناشی از آن مختص به کشور ما نیست و با توجه به خسارت های پیش آمده در این جریان دولت محترم به جهت حمایت از اقشار کم درآمد بسته های حمایتی را در نظر گرفته است.

سنجری افزود: اقشاری که فاقد درآمد و پوشش بیمه بودند در نوبت فروردین بسته حمایتی با مبلغ بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومان دریافت کردند و با توجه به قول دولت این مبلغ به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد و به صورت ۳ ماه انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بسته دیگری نیز برای افرادی که کسب وکارشان آسیب دیده در نظر گرفته شده است بیان کرد: دولت تصمیم گرفت به تمامی سرپرستان خانوار ۱ میلیون تومان پرداخت کند و اطلاع رسانی در این زمینه صورت گرفت.

مدیر کل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی با ذکر اینکه برای کارگرانی که با شیوع کرونا بیکار شده اند بسته حمایتی پیش بینی شده گفت: برای این اقشار دولت مبالغی را در نظر گرفته وبه زودی در اختیار صندوق تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت  وبه افرادی که  تابع قانون کار باشند پرداخت خواهد شد.

سنجری همچنین اظهار داشت:به کارفرمایانی که در بحران کرونا دچار آسیب شده اند و کارگران خودشان را همچنان حفظ کرده اند دولت مبالغی را در غالب تسهیلات ارزان قیمت پرداخت خواهد کرد.

وی در پایان در خصوص ساماندهی کارگران شهری تصریح کرد: بر اساس قانون بهبود فضای کسب وکار ساماندهی کارگران شهری تنها بر دوش یک نهاد خاصی نیست و شهرداری، اداره کار، نیروی انتظامی ، هرکدام در این مسئله دخیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز