خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا عنوان شد:

طرح «پیک امید مجازی» همراه کودکان در روزهای کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۴۷۹

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، گفت: پس از تعطیلی مدارس و مراکز کانون در سطح کشور و استان، طرح پیک امید مجازی در فضای مجازی توسط همکاران و مربیان فرهنگی، ادبی و هنری کانون استان در حال اجراست.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در زنجان، با تشریح برنامه های اجرا شده توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان زنجان، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز کانون در سطح کشور و استان، طرح پیک امید مجازی در فضای مجازی توسط همکاران و مربیان فرهنگی، ادبی و هنری کانون استان در حال اجراست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، با اشاره به اینکه ترغیب حضور کودکان و نوجوانان و والدین‌شان در خانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و غنی سازی اوقات فراغت افراد در خانه از اهداف اصلی اجرای این طرح است، ادامه داد: مربیان کانون استان بصورت کاملا داوطلبانه تاکنون اقدام به تولید و انتشار 750 اثر ویدیویی فرهنگی، هنری و ادبی کرده اند.

وی، با یادآوری اینکه کانون با هدف کشف و پرورش فکری و ذوقی استعدادهای کودکان و نوجوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت تشکیل شده است، ادامه داد: این اهداف با ایجاد امکانات لازم و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و ادبی با ترویج ادبیات کودکان و نوجوانان از طریق تشکیل انجمن‌های ادبی و نویسندگان، طراحان و هنرمندان، ناشران انجام می شود.

به گفته نوری، کانون پرورش فکری در کنار این اهداف در برگزاری جشنواره‌های مرتبط در حوزه کودک و نوجوان و کمک به توسعه و تکمیل کتابخانه های مساجد و مدارس و کتابخانه‌های عمومی و سایر موسسات نیز تلاش می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان،  با اشاره به سابقه تولید 400 عنوان فیلم سینمایی توسط معتبرترین کارگردان های سینمای ایران ادامه داد: نامزدی اسکار، دریافت جشنواره جایزه کن برای تولید پویانمایی، دریافت ۱۶ جایزه بین المللی برای پویانمایی در حوزه کودک و نوجوان نیز از دیگر موفقیت های کانون  است.

نوری، با اشاره به اینکه مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی هم از سال 1359 با اجرای تئاتر در مناطق محروم و روستایی، امکان تماشای تئاتر برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور را با تولید بیش از ۱۶۰ عنوان تئاتر آغاز کرده است، گفت: اجرای طرح تئاتر مدرسه و تولید کتاب نمایش از فعالیت‌های مرکز تئاتر است.

این مقام مسئول در استان زنجان، تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان را 17 مرکز ثابت خواند و گفت: تمامی این مراکز زیر نظر مربیان و کارشناسان فرهنگی و هنری و ادبی و با در اختیار داشتن امکانات فرهنگی و هنری چهل عنوان کار فرهنگی انجام می‌دهند در طول سال فعالیت دارند.

به گفته وی، ۱۱ کتابخانه‌ سیار در روستاهای کمتر برخوردار و حاشیه نشین شهرها هم با انجام فعالیت های فرهنگی در خدمت کودکان و نوجوانان مناطق محروم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز