خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

واگذاری 4 هزار هکتار زمین ملی گیلان برای توسعه زراعت چوب به بهره برداران

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۳۶۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: 4 هزار هکتار زمین ملی گیلان برای توسعه زراعت چوب به بهره برداران واگذار می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت : 4 هزار هکتار از زمین های ملی گیلان برای جهش تولید در زراعت چوب ، تامین مواد اولیه صنایع سلولزی و حفظ جنگل‌ها به بهره برداران واگذار می‌شود.

محسن یوسف‌پور افزود : این زمین ها به مدت 10سال به متقاضیان واگذار می شود و اجاره بهای آن ، براساس نظر کارشناسان دادگستری و نیز توان بهره برداری از عرصه، تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه درصورت اجرای درست طرح های صنوبرکاری در عرصه های واگذار شده ، واگذاری این زمین ها تا 3 دوره دیگر تمدید خواهد شد گفت : بهره برداران می توانند برای اطلاع از نحوه اجاره این زمین ها به سامانه ستاد الکترونیکی دولت، قسمت اجاره مزایده، مراجعه کنند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان برای کمک به معیشت روستاییان و کشاورزان و افزایش سطح درآمد آنها، برای این دست از بهره برداران خُرد که معمولا تا سقف40 هکتار زمین به آنها واگذار می شود ، اجاره بهای کمتری نسبت به دیگر بهره برداران تعیین می شود و یا دست کم این اجاره بها، پس از بهره برداری عرصه صنوبرکاری شده ، از آنان گرفته خواهد شد.

محسن یوسف پور افزود : پس از مزایده این 4 هزار هکتار زمین ، کار واگذاری 5 هزار هکتار زمین ملی دیگر هم برای توسعه زراعت چوب انجام خواهد شد.

گیلان جایگاه سوم زراعت چوب را در کشور دارد که با واگذاری این زمین ها در سال های آینده ، جهش خوبی در تولید چوب در استان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز