خبرگزاری کار ایران

برای دومین سال متوالی ؛

قزوین پایلوت طرح افزایش عملکرد گندم شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۳۳۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از پایلوت شدن استان قزوین در طرح افزایش عملکرد گندم و نظام‌های گندم بنیان در اراضی دیم کشور برای دومین سال متوالی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: این طرح تلاش دارد تا طی پنج سال میزان عملکرد (تولید) گندم در اراضی دیم را به ۲۵ درصد وضعیت موجود افزایش دهد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی افزود: این طرح سال گذشته در آوج اجرا شد و امسال علاوه بر این شهرستان، در اراضی دیم قزوین و تاکستان نیز اجرایی می شود.

وی از گندم به عنوان مهم ترین محصول کشاورزی کشور و دنیا که در تامین امنیت غذایی نقش مهمی دارد نام برد و گفت: به همین منظور نیز دولت در تلاش برای حفظ خودکفایی گندم بوده و طرح یاد شده نیز در همین راستا قرار دارد.

 این مسئول اظهار کرد: در این طرح با اتکا به روش های نوین کشت و استفاده از بذور اصلاح شده برای افزایش تولید محصول اقدام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: ۱۰۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم استان قزوین در سال جاری زیر کشت گندم رفته که این میزان ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

اسماعیلی عنوان کرد: پیش بینی می شود ۳۳۵ هزار تن گندم سال جاری از مزارع استان تولید و برداشت شود که از این رقم ۲۴۰ هزار تن گندم آبی و سایر گندم دیم خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز