خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مدارس حق دریافت هزینه خدمات ارائه نشده را ندارند/ پرداخت 16 میلیون تومان تسهیلات کم بهره به ازای هر کارمند

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۲۷۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: همزمان با شیوع کرونا مدیران مدارس غیردولتی و پیش دبستانی ها هزینه خدماتی را که ارائه نشده نباید از خانواده ها دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متعاقب تماس و اظهار گلایه تعدادی از خانواده های دامغانی با خبرگزاری ایلنا مبنی بر دریافت شهریه اسفند، فروردین و اردیبهشت پیش دبستانی ها که به دلیل شیوع کرونا به طور کامل تعطیل بوده مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: اخیرا دولت برای پیش دبستانی ها و مدارس غیر دولتی بسته حمایتی را تصویب کرده که شامل تقسیط حق بیمه سه ماهه کارکنان می‌شود بدین صورت که 20 درصد حق بیمه دریافت و مابقی آن طی اقساط دریافت می‌شود.

وی افزود: اماکنی که متعلق به آموزش و پرورش بوده و تحت اجاره مدارس غیر دولتی و مراکز پیش دبستانی‌ها بوده از پرداخت اجاره سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت معاف هستند.

محمد دستورانی بیان کرد: کلیه مراکز پیش دبستانی و مدارس غیر دولتی که کارکنان خود را اخراج نکرده باشند و حقوق دو ماهه آنها را پرداخت کرده باشند به ازای هر نفر 16 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه در شورای نظارت استان مصوباتی داشتیم که چند روز قبل به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ کردیم، تصریح کرد : بخشی از خدماتی که به نوآموزان داده شده هزینه آنها محاسبه شده اما اگر پولی که برای غذا، جشن تکلیف ، فوق برنامه و.... گرفته شده چون خدمات آن ارائه نشده باید به خانواده ها برگردانده شود.

وی افزود : در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی از سراسر استان هستیم که با فرم‌های خاصی که تدارک دیده شده است به صورت رندمی اطلاعات جمع آوری شده را بررسی و پالایش می‌کنیم که آیا حقوق کارکنان پرداخت شده است یا خیر؟ آیا هزینه خدمات ارائه نشده دریافت شده است یا خیر؟ و .. .

دستورانی ضمن تاکید بر اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی هم پیگیر این موارد است ادامه داد: نمی‌گذاریم حق خانواده ها ضایع شود شاید زمان ببرد اما به این مصوبات حتما عمل می‌شود.

وی به ماده 15 قانون کار و بروز حوادث غیر مترقبه اشاره نمود و خاطر نشان کرد : انتظار گرفتن مصوبه مخصوص مراکز پیش دبستانی و مدارس غیر دولتی را از دولت نداشتیم اما با پیگیری های مستمر وزیر آموزش و پرورش به تصویب رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دستورالعمل اجرای مصوبه ویژه مدارس غیر دولتی و مراکز پیش دبستانی هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده ولی به محض ابلاغ، همگان مکلفند اطاعت کنند و ما نیز با دقت و ظرافت هر چه تمامتر نسبت به اجرای آن، بررسی و نظارت می کنیم.

وی یادآور شد : مراکزی که بابت خدمات ارائه نشده پول بگیرند جلوی ادامه فعالیت آنها را خواهیم گرفت و اگر مراکزی این وجوه را دریافت کردند باید به خانواده ها عودت دهند.

دستورانی ضمن تبیین اینکه پولی که اینگونه مراکز می‌گیرند فقط برای حقوق کارکنان نیست، افزود: منبع تامین حقوق و بیمه از شهریه است ولی منبع تامین سایر خدمات نیز همان شهریه است که در این مدت خیلی از خدمات آنها ارائه نشده است.

وی اظهار کرد : وقتی قانونی وضع می‌شود همه موظف به اجرا و رعایت آن هستند و چنانچه رعایت نشود بازرسی و هیات رسیدگی به تخلفات به طور ویژه بررسی می‌کند.

دستورانی در خاتمه گفت: قانونی که تصویب شده ظرف هفته آینده ابلاغ می‌شود و طبیعتا اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز نظارت دقیق و جدی بر اجرای آن خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز