خبرگزاری کار ایران

اقدام ارزشمند معلم وظیفه شناس؛

آموزگار بیرمی دو شاگرد افغانی‌اش را تنها نگذاشت

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۲۵۰

آموزگار دهستان بالاده منطقه بیرم استان فارس علاوه بر تداوم آموزش برای دانش‌آموزان ایرانی، دو دانش‌آموز افغانی که دسترسی به اینترنت نداشتند را تنها نگداشت.

به گزارش ایلنا، آموزگار دهستان بالاده منطقه بیرم در شهرستان لارستان در ایام تعطیلی مدارس، علاوه بر تداوم آموزش برای دانش‌آموزان ایرانی، دو دانش آموز غیرایرانی‌اش که دسترسی به اینترنت نداشتند را هم تنها نگداشت.

صفیه چهره‌ور آموزگار دبستان حجاب روستای بالاده شهرستان لارستان علاوه بر تداوم آموزش به ۲۴ دانش‌آموز ایرانی، برای ۲ دانش‌آموز افغانستانی تدریس خود را به شکل حضوری و با رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی، دنبال کرده است.

این آموزگار با علم به اینکه ۲ دانش آموز غیرایرانی‌اش علیرغم استعداد و هوش سرشار، به دلیل دسترسی نداشتن به ابزار‌های الکترونیک، امکان پیگیری روند فراگیری را ندارند، زمانی را برای آنها کنار گذاشته و در ساعت‌هایی به شکل حضوری به آنان درس می‌دهد.

این خانم معلم بیرمی با وجود همه سختی‌ها و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، هر روز راهی منطقه خدمتی خود می‌شود تا کودکان کلاس‌اش را لبریز از محبت و عشق به همنوع کند و علاوه بر آموزش‌های تحصیلی به آنان درسی بالاتر و والاتر و ماندگارتر بدهد.

چهره ور گفت: خطر و بیماری همه جا وجود دارد،اما بخاطر هوش سرشار این دو دانش آموز افغان حیف بود که از کلاس عقب بمانند و باید به هر نحوی که می‌شد آموزش آنها ادامه پیدا می‌کرد و به همین دلیل با رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی کار تدریس این دو دانش آموز را ادامه یابد.

این معلم وظیفه شناس یک دهه خدمت خود را به عنوان نیروی حق التدریس در روستا‌های این منطقه سپری کرده و آموزگاری را موهبتی می‌داند که باید فراتر از یک شغل و به عنوان یک آرمان به آن نگریست.

این آموزگار اعتقاد دارد که در این عصر، تنها آموزش و پرورش می‌تواند توسعه متوازن و همه بعدی جامعه را رقم زده و راه را برای رسیدن به اهداف متعالی، پایه ریزی و عملیاتی کند و بخش مهمی از این مهم بر عهده معلمان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز