خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی و مدیران شهری انجام شد؛

راه اندازی باشگاه اجتماعی کارگران خراسان رضوی در ضیافت اطعام ماندگار

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۱۷۴

باشگاه اجتماعی کارگران استان خراسان رضوی همزمان با گرامیداشت روز جهانی کارگر با حضور مسئولان استانی و مدیران شهری مشهد در ضیافت اطعام ماندگار گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، همزمان با گرامیداشت روز جهانی کارگر ، باشگاه اجتماعی کارگران استان خراسان رضوی با حضور مسئولان تشکل های کارگری، مسئولان شهری شهرداری مشهد و شورای اسلامی شهر در ضیافت اطعام ماندگار گشایش یافت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این مراسم گفت: این باشگاه باید در جهت شناسایی، نیازسنجی و برنامه ریزی برای رفع و تامین نیازهای کارگران و خانواده آنها فعالیت کند.

محمد سنجری افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری با سرانه ۳،۳ نفر در هر خانوار در این استان زندگی می‌کنند که نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر برای این جمعیت در عرصه‌های مختلف مدیریت و برنامه‌ریزی شود و از ظرفیت آنها استفاده گردد تحولی در حوزه های مختلف ایجاد می‌کند.

وی گفت: این باشگاه با همت حزب اسلامی کار راه‌اندازی شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت همه تشکل‌ها و فراهم کردن بستر همفکری و هم اندیشی و ظرفیت سنجی شاهد شناسایی نیازهای کارگری در بخش‌های مختلف باشیم و بتوانیم از ظرفیت‌های مختلفی که در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بویژه شهرداری وجود دارد برای بهبود وضعیت کارگران استفاده کنیم.

رضا گلستانی دبیر حزب اسلامی کار شاخه خراسان رضوی نیز ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع کارگران را از اهداف مهم این باشگاه عنوان کرد و افزود: جهت هم افزایی و خدمت با کیفیت به قشر کارگر نیازمند بانک اطلاعاتی جامع کارگران بخصوص کارگران ساختمانی بودیم و همچنین بستری برای روی کارآمدن فعالان عرصه کارگری در استان نیاز به ین بانک اطلاعاتی را احساس کردیم.

وی ادامه داد: در این باشگاه علاوه بر ایجاد بانک اطلاعاتی در صدد خدمات شایسته و ایجاد بسترهای مناسب و رفاهی کارگران اعم از امنیت شغلی، هم افزایی و ایجاد ارتباطات پایاپای کارگران و مسئولان، کارآفرینی و حمایت از کارگران محروم از جمله اهداف گشایش این باشگاه به شمار می‌رود.

گلستانی در خصوص مشارکت سایر دستگاه‌ها در تاسیس این باشگاه افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار ،خبرگزاری ایلنا، انجمن‌های صنفی کارگران استان، مرکز آموزش‌های علمی و کاربردی خانه کارگر و حزب اسلامی کار دستگاه‌ها و تشکل‌هایی هستند که در این امر و در راستای منافع و حقوق کارگر در راه اندازی باشگاه اجتماعی کارگران مشارکت دارند.

شهناز رمارم عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد و ریاست شورای اسلامی شهرستان مشهد که میزبان و متولی پویش اطعام ماندگار این کمپین را راه‌اندازی کرده و بمدت یک ماه پیوسته از قشر کارگر و مناطق کم برخوردار فعالیت می‌کند، بیان کرد: اگر قشر کارگر نباشد از عمران و آبادانی شهر هم خبری نیست، و تا زمان حضور این مهمان ناخوانده در کشورمان مستلزم حمایت حداکثری است.

وی ادامه داد: ما هر کاری هم که برای کارگران انجام دهیم کافی نیست و در این زمان که کارگران دچار مشکلات متعدد شده‌اند هر کسی تا جایی که می‌تواند حامی و حمایتگر این قشر زحمتکش باشند.

رمارم با اشاره به روی کار آمدن سازمان‌های مردم نهاد در کمک رسانی و تسهیل معیشت قشر کارگر بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های کارگری با تمام قوا انرژی خود را روی شناسایی نیازمندان حقیقی و رفع مشکل کارگران بگذارند.

ریاست شورای اسلامی شهرستان مشهد خاطر نشان کرد: در شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حال ارائه خدمات اجتماعی کاربردی هستیم، تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های کارگری و کارفرمایی برای همدلی و هم‌افزایی استفاده شود.

عصمت هروی کارشناس پیگیری شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز در خصوص شناسایی کارگران و نیازمندان کم برخوردار در مناطق حاشیه شهر گفت: ما در مادامی که بواسطه شیوع کرونا پویش اطعام ماندگار با نظارت رئیس شورای شهرستان کلید زده‌ایم بالغ بر 200 روستا و منطقه کم برخوردار را شناسایی نموده ایم، که مناطق را توسط اطعام ماندگار تحت پوشش قرار دادیم.

وی در پایان بیان کرد: در این پویش که روزانه 1500تا 2000 پرس غذای گرم و محلول ضدعفونی اهدا می‌شود، علاوه بر کمک رسانی به کارگران از زنان بد سرپرست، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست با همکاری بیش از 15 سمن در سرتاسر شهر و شهرستان مشهد شناسایی کرده و در جهت توزیع اطعام ماندگار اقدام کردیم.

گفتنی است باشگاه اجتماعی کارگران خراسان رضوی با همکاری خبرگزاری ایلنا، حزب اسلامی کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر خراسان رضوی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز