خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

کنترل بیماری کرونا در استان قزوین/ فوت 3 سالمند در مراکز بهزیستی استان/ سه هزار و 494 کارگر بعد از غربالگری به کار بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۰۶۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با تلاش کادر درمانی و پزشکی، همکاری دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم خوشبختانه بیماری کرونا در استان قزوین مدیریت و کنترل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلسه ستاد مقابله پیشگیری از ویروس کرونا در استان قزوین پنجشنبه شب با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم، نامدار رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد.

پیمان نامدار در این جلسه اظهار داشت: پس از مشاهده ویروس کرونا ساختار مدیریت در استان شکل گرفت و یک تیم مشاوره علمی در دانشگاه تشکیل شد و تیم سلامت هم فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: در ۲۳ جلسه تشکیل شده ۲۵۶ مصوبه داشتیم که در مرحله اول ۸۹ درصد مردم غربالگری شدند و در دوره دوم افراد ۱۵ سال به بالا هم در طرح قرار گرفتند و ۹۵ درصد غربالگری سالمندان هم انجام شد.

نامدار تصریح کرد: از ۱۵۰۰ بیمار مزمن و سالمندان نگهداری شده در مراکز بهزیستی تنها سه نفر فوت کردند و توانستیم آن را کنترل کنیم و ۶۹ درصد بیماران در خانه نگهداری و مراقبت و درمان شدند و وضعیت کنترل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: ۱۸۰ هزار محله در استان گندزدایی شدند و ۳۴۹۴ کارگر پس از تست به کار بازگشتند.

وی گفت: با راه اندازی بیمارستان صحرایی با ۴۵ تخت و نقاهتگاه با ۹۴ تخت اقدامات خوبی برای بهبود بیماران صورت گرفت و ۹ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان هزینه شد.

نامدار بیان کرد: چون بیمارستان جنرال در استان نداریم تلاش شد با سیستم هوشمند اعزام بیماران را به مراکز درمانی مدیریت کنیم و ۳۰ تخت ویژه نیز برای درمان پیش بینی کردیم.

وی اظهار داشت: با صدور ۲۶ مجوز توانستیم تولید ماسک در استان را آغاز کرده و ۸۳ درصد ماسک مورد نیاز را تأمین کردیم.

نامدار گفت: در کارگاه‌های تولید ماسک ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار عدد در روز ایجاد شد و توانستیم نیاز سایر استان‌ها را نیز تأمین کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: همچنین ۸۲ مجوز تولید مواد ضد عفونی و بهداشتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شد و با وجود واحدهای صنعتی فعال میزان ۴۰۰ هزار لیتر الکل مورد نیاز استان‌های همجوار را هم تأمین کردیم.

وی از جمع آوری کمک‌های مردمی هم خبر داد و گفت: بیش از ۶ میلیارد تومان کمک‌های خیرین جمع آوری و برای تأمین تجهیزات پزشکی و بسته‌های معیشتی هزینه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز