خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین مطرح کرد:

نبود زیرساخت‌های درمانی در شرایط بحران مشکلات را دو چندان کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۰۶۵

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: زیرساخت‌های درمانی استان قزوین متناسب با نیازهای شهروندان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین پنجشنبه شب با حضور حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن جلسات مدیریت بحران قزوین برگزار شد.

محمد قاسمی در این نشست اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات خوبی در استان برنامه‌ریزی و انجام شد و کلیه دستگاه‌ها و نهادها با همکاری، هماهنگی و همدلی در راستای مقابله با این ویروس بسیج شدند، که جا دارد از مجموعه تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان به خصوص کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار گرفتند و از هیچ کوشش و همتی دریغ نکردند، تقدیر و تشکر کنم و قطعاً اقدامات جهادگونه این قشر زحمتکش در مقابله با بیماری کووید-۱۹ در تاریخ به یادگار خواهد ماند.

وی افزود: دستگاه قضایی استان نیز متناسب با شرایط موجود و با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه، در خصوص اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی ورود به موقع و جدی داشت و اقدامات متعددی را برنامه ریزی و به اجرا درآورد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه بیان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های پزشکی، درمانی و بهداشتی استان متناسب با نیازهای شهروندان محترم نیست و از این حیث استان قزوین در شرایط عادی دچار مشکلاتی است و در شرایط بحرانی این مشکلات دوچندان می‌شود که ضروری است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ارتقا زیرساخت‌های درمانی استان قزوین تمهیداتی را بیاندیشد تا مردم شریف استان از امکانات مطلوب بهرمند شوند.

قاسمی با بیان اینکه استان قزوین در مسیر تردد ۱۱ استان کشور قرار دارد، تصریح کرد: علیرغم این که استان قزوین از بستر و زیرساخت‌های مناسب درمانی برخوردار نیست، اما اقدامات وسیع و قابل قبولی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با مشارکت نیروهای مردمی، بسیج، گروه‌های جهادی و اقشار مختلف که در این زمینه فعال بودند، داشت و اگر این همدلی، همکاری و هماهنگی‌ها در استان به وجود نمی‌آمد، شاید استان قزوین با شرایطی بحرانی روبرو می‌شد.

این مقام قضایی استان همچنین اظهار داشت: مهمترین اقدامی که از سوی دستگاه قضایی با توجه به بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه انجام شد، اعطا مرخصی به زندانیانی بود که شرایط آزادی را داشتند و در زندان‌های استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی وضعیت کنترل شد که بحمدالله با تلاش‌های انجام شده، هیچ موردی از ابتلاء به ویروس کرونا در زندان‌های قزوین مشاهده نشد و زندانیان آزاد شده نیز از حیث وقوع جرایم، مشکلی را برای استان ایجاد نکردند.

وی در ادامه تاکید کرد: دادستانی قزوین نیز در راستای پیگیری مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و اجرای مفاد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اقداماتی از قبیل برخورد با شایعه پراکنان ویروس کرونا در فضای مجازی، تشدید نظارت‌های بهداشتی، ممنوعیت عرضه قلیان، ممنوعیت تجمع به بهانه چهارشنبه آخر سال، جلوگیری از مراجعه غیرضروری به مراجع قضایی و… را با صدور دستورات قضایی لازم و همکاری دستگاه‌های مربوطه، در سطح استان قزوین به اجرا درآورد.

دادستان مرکز استان قزوین گفت: متأسفانه همیشه در شرایط بحرانی افرادی سودجو از فرصت ایجاد شده سوءاستفاده کرده و به دنبال منفعت طلبی شخصی هستند که دستگاه قضائی در این خصوص نیز ورود به موقع داشت و از احتکار، گرانفروشی و عدم عرضه اقلام پزشکی و بهداشتی در استان جلوگیری و با متخلفان و محتکران برخورد و در مواردی پرونده قضائی تشکیل شد.

قاسمی افزود: در استان قزوین گشت‌های مشترک با حضور دادستانی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و سایر دستگاه‌های ذیربط به منظور رعایت و اجرای تمامی پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تشکیل و در سطح جامعه بخصوص در بحث نظارت بر فعالیت اصناف حضور فعال داشتند و با متخلفان برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری بعمل آمد.

داستان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی مردم و پیگیری مسئولان و با عمل به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی یاری رسان کادر درمان کشور باشیم تا هرچه زودتر از انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری و شاهد ریشه کن شدن آن در آینده‌ای نزدیک باشیم تا زندگی روزمره و اجتماعی مردم به حالت عادی بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز