خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در قزوین:

پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی مستلزم تحقیقات بیشتر است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۰۴۱

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: موضوع پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا اکنون در مرحله تحقیقاتی است و استفاده این روش در سطح کشوری و بین المللی نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه باتوجه به اینکه تاکنون هیچ داروی قطعی برای کرونا تولید نشده است، موثرین راه برای درمان بیماران کرونایی چه پروتکلی بوده است؟ گفت: نه تنها در کشور ما بلکه در هیچ کشوری در حال حاضر دارویی که مستقیما بر روی ویروس کرونا موثر باشد، شناسایی نشده است و مهمترین عامل موثر در مقابله با کرونا پیشگیری است و دومین عامل هم می‌تواند مرحله شناسایی در مراحل اولیه بیماری باشد و افراد مبتلا می‌توانند با مراقبت های عمومی، استراحت و درمان هایی که به صورت مراقبتی انجام می شود، با این ویروس مقابله کنند.

وی همچنین در مورد اینکه با توجه به اینکه به چندین بیمار تاکنون پلاسما تزریق شده است، چه ارزیابی از پلاسما درمانی دارید؟ گفت: در خصوص پلاسما درمانی هم اقداماتی انجام شده و اکنون در مرحله تحقیقاتی است و از تحقیقات اولیه نتایج بسیار خوبی حاصل شده اما برای اینکه این روش در سطح کشوری و بین‌المللی استفاده شود، نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد استخدام پرستاران گفت: مقرر شده علاوه بر استخدام 3 هزار پرستار، تعداد بیشتری هم جذب شوند و این امر بستگی به تعداد تخت های موجود در بیمارستان های فعال و جمعیت هر استان دارد و در این خصوص جدولی با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه مشخص شده و به هر استان بر اساس این جدول سهمیه داده خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در خصوص وضعیت کرونا در استان‌های کشور بیان کرد: اعلام وضعیت سفید یا غیرسفید بر اساس شهرستان ها است و در حال حاضر با بررسی هایی که در دو هفته اخیر صورت گرفته 116 شهرستان در کشور وضعیت سفید دارند و مهم این است که این 116 شهرستان به صورت پویا  هستند و هر 5 روز یک بار وضعیت شهرستان ها بررسی می شود و بر مبنای عملکرد دو هفته قبل هر شهرستان تصمیم گیری ها صورت می گیرد.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت ویروس کرونا در استان قزوین گفت: با اینکه استان قزوین در کانون ابتلا به این ویروس قرار داشت اما با اقدامات بسیار مناسبی که انجام شد روند نزولی قابل توجهی پیدا کرد و میزان بستری در استان قزوین نسبت به روزهای اوج ابتلا به کرونا که هفته سوم و چهارم اسفند ماه سال 98 بود تا 40 الی 65 درصد کاهش یافت و میزان موارد فوتی بر اثر کرونا به کاهش قابل توجهی رسید و ظرفیت بسیاری از تخت‌هایی که به این موضوع اختصاص داده شده بود در حال حاضر خالی است و نیاز به استفاده از آنها نیست.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به بازگشایی‌ برخی کسب کارها افزود: باید رعایت مسائل بهداشت فردی توسط مردم چه در محیط خانه، محل کار و محل های رفت و آمد بیشتر شود و فاصله گذار ی فیزیکی را خود افراد بیشتر رعایت کنند و از مردم می‌خواهیم که به عنوان مهمترین ضابطین فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند و البته تاکنون بالاترین اقدام و نمره قبولی در قبال رعایت مسائل بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی نسبت به خیلی از کشورها  را مردم ایران دارند و فقط عده کمی نسبت به مسائل بهداشتی بی‌توجه هستند.

حریرچی در خصوص کسب کارهایی که در استان قزوین بازگشایی شدند، تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان حدودا به 81 درصد می رسد و از کسبه هم  تشکر می‌کنیم.

به گفته وی، شهرستان‌های سفید جدید کشور در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب خواهد شد و پیشنهاد بازگشایی اماکن ورزشی، فرهنگی و مذهبی ارائه می شود.

حجم ویدیو: ۲۶.۱۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۴۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز