خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

وضعیت زیرساختی درمان در استان اسفبار است/ بیمارستان‌های روانی استان باید بروزرسانی شوند

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۰۴۰

استاندار قزوین گفت: بیمارستان های استان قزوین از امکانات خیلی کمی برخوردار هستند و فرسودگی بزرگترین مشکل مراکز درمانی این استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی‌پور در بیست و سومین ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین که با حضور ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت زیرساختی درمان در استان اسفبار است و برخی از مراکز درمانی ما بین ۷۰ تا ۹۰ سال قدمت دارند.

استاندار قزوین اضافه کرد: خیلی از مردم به دلیل سن بالای مراکز درمانی در آن بستری نمی‌شوند و تصور می‌کنند که امکان دارد در یک زمین لرزه فرو بریزد، به همین خاطر لازم است بیمارستان‌های روانی و دیالیز استان بروزرسانی شوند و یا با تجهیز و رفع محرومیت‌های مراکز آزمایشگاهی مردم با اطمینان آزمایش‌های خودشان را انجام دهند.

جمالی پور با بیان اینکه بیمارستان شهید رجایی قزوین دارای طرح‌ توسعه الحاقی است، بیان کرد: این طرح ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است یک مبلغی را از سازمان بهداشت و سایر دستگاه‌ها بگیریم تا تکمیل آن تسریع شود.

وی با بیان اینکه یک دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی باید راه‌اندازی شود، ادامه داد: با ورود داروسازی دکتر عبیدی به استان باید بسترهای لازم برای تولید دارو در قزوین فراهم شود و از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

مقام ارشد اجرایی استان بر ضرورت چارت سازمانی در بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز تاکید کرد و گفت: ۲ سال است که مطالبه اصلی مردم این شهرستان (۲۰۰ هزار نفر جمعیت) راه‌اندازی بیمارستان رحیمیان است و اکنون که  این مرکز درمانی به واسطه خدمات نیروهای سپاه برای درمان بیماران کرونایی وارد عرصه خدمت رسانی شده، باید چارت سازمان برای آن مصوب کرد تا پس از درمان کرونا وقفه‌ای در خدمات آن ایجاد نشود.

استاندار قزوین با بیان اینکه بیماری کرونا در استان کنترل شده و امید است تا پایان ۹۰ روز از شیوع کرونا عاری از وجود این بیماری باشیم، بیان کرد: در خصوص فوتی‌های ناشی از کرونا اگرچه استان قزوین ابتدا با آمار بالایی در بین افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مواجه بود، اما آمار کنونی ما منطقی و نزولی است.

جمالی پور اضافه کرد: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان قزوین ۳۲ خط تولید صنعتی برای تامین اقلام بهداشتی تغییر کرد و در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده به چنان ظرفیتی دست یافتیم که قادر بودیم به استان‌های همجوار نیز اقلام بهداشتی ارسال کنیم.

وی سیر بیماری کرونا در استان را از اوایل فروردین ماه سال جاری نزولی عنوان کرد و افزود: با اینکه قزوین استانی کارگری و صنعتی است، اما با وجود بازگشایی کارخانجات هیچ افزایشی در استان مشاهده نشد، درحالی که  اسفندماه در پیک شدید بیماری کرونا قرار داشتیم و این موضوع ما را بسیار نگران کرده بود.

مقام عالی دولت در استان همدلی و همزبانی مسئولان استان را عامل پیشگیری و کنترل این بیماری دانست و خاطرنشان کرد:  اگرچه خیلی از مدیران استانی در این ایام به بیماری کرونا مبتلا شدند،اما از همان فاصله دور با انگیزه بالا و تماس تلفنی پیگیر مسائل بودند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در ایام کرونایی کادر درمان و پزشکی استان بی‌نظیر عمل کردند و تمام فرصت و زمان خودشان را مجاهدانه برای مداوای مردم صرف کردند، حتی سپاه پاسداران، بسیج، گروه‌های جهادی، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی نیز انصافا در این دوران بسیار خوب وارد عمل شدند و با ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا همکاری کردند.

جمالی پور یادآور شد: امیدواریم یکی از نمایندگان منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی که ظرفیت علمی و پزشکی خوبی دارد، بتواند در کمیسیون بهداشت خانه ملت دستاوردهای بسیاری را برای استان رقم بزند که برایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان که در سفر رئیس جمهوری به تصویب رسیده و به عنوان یک مرکز درمانی جنرال (عمومی) باید تا پایان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز