خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کارگران قم مطرح کرد:

ساماندهی کارگران ساختمانی قم نیازمند توجه جدی مسئولان

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۹۹۱

سخنگوی کارگران قم با تأکید بر اینکه طرح ساماندهی کارگران ساختمانی قم نیازمند توجه جدی مسئولان است، گفت: تا زمانی که محل ویژه‌ای برای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی داده نشود، نمی‌توانیم امیدوار به انجام این کار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، عباس شیری در دیدار مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم و دکتر داوود علیمحمدی مدیر درمان تأمین اجتماعی قم با برخی فعالان کارگری که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کارگر و در محل خانه کارگر قم صورت گرفت، اظهار داشت: مشکلات جامعه کارگری در استان نسبت به سال‌های قبل چندین برابر شده که لزوم توجه جدی مسئولان را طلب می کند.

بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور بیان کرد: طی جلسه‌ای که با مدیرکل تأمین اجتماعی قم در روزهای یازدهم و دوازدهم اسفندماه به خاطر شیوع بیماری کرونا در استان داشتیم، موافقت شد دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی تا اطلاع ثانوی تمدید شود، این درحالی است که کارگزاری‌ها به کارگران زنگ می‌زنند که چرا سرکار نیستی؟ و به این ترتیب آن تصمیمات اجرا نمی شود.

وی با بیان اینکه کارگزاری‌ها به‌عنوان حیات خلوتی برای بازنشسته‌های تأمین اجتماعی تبدیل‌شده است، ادامه داد: در تعرفه‌ها آمده هر سه ماه یا شش ماه می‌توان بازرسی انجام داد اما کارگزاری‌ها برای منافع خودشان بازرسی هر سه ماه یک‌بار را انتخاب می‌کنند.

سخنگوی کارگران قم در ادامه با تأکید بر این که طرح ساماندهی کارگران ساختمانی قم نیازمند توجه جدی مسئولان است، گفت: تا زمانی که زمین ویژه ای برای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی داده نشود و مجتمع ساخته نشود؛ نمی‌توانیم امیدوار به انجام این کار باشیم.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با اشاره به  فراهم کردن پنج هزار بسته غذایی در میان جامعه کارگری استان به ارزش ۳۰۰ هزار تومان توسط مجمع خیرین سلامت و تعاونی توسعه عمران استان قم، گفت: همچنین از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز ۶۰۰ بسته کمک معیشتی آماده‌شد.

وی در پایان با تأکید بر حفظ حرمت و شأن جامعه کارگری خاطرنشان کرد: دقت داریم که بسته‌های کمک معیشتی باید به‌گونه‌ای در میان کارگران و جامعه کارگری توزیع شود که حرمت این خانواده‌ها حفظ شده و خدای ناکرده شأن و منزلت شان پایین نیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز