خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

رابطه بین کارگر و کارفرما باید مبتنی بر اعتماد و صداقت باشد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۹۸۹

استاندار خراسان رضوی گفت: ما همواره مدافع کارگران و حق و حقوق آنها بوده‌ایم و از دولت مطالبه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی در همایش تجلیل از کارگران گروه‌های کار و واحدهای تولیدی نمونه خراسان رضوی که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: از همه کارگران عزیز که با تلاش و پشتکار فراوان و کارفرمایان ارجمند که با همت خود، چراغ تولید استان را روشن نگه ‌داشته‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: سال گذشته استان خراسان رضوی در حوزه ایجاد شغل، در رتبه بسیار خوبی در سطح کشوری قرار گرفت و این اتفاق مبارک به برکت تلاش همه کارفرمایان، مجاهدان عرصه اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی رخ داد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ارزش بالای کار در فرهنگ ایرانی و اسلامی، خاطرنشان کرد: در مبانی دینی، کار، تلاش و خلق ثروت شرافتمندانه مورد تکریم واقع شده است، مقام معظم رهبری نیز همواره در بیانات شان طی 10 سال اخیر نام‌گذاری‌های اقتصادی را در نظر می‌گرفتند تا به دلیل اهمیت موضوع کار و تولید اشاره داشته باشند.

رزم‌حسینی بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری کارآفرینان را به عابدین لقب می‌دهند، نشان‌دهنده ارزش بالای فرهنگ کار و تلاش در جهت رونق تولید و توسعه اقتصادی نزد ایشان است.

وی با بیان اینکه کار و تلاش در راستای رونق بخشیدن به عرصه تولید، موجب استقلال کشور شده و خواهد شد، تصریح کرد: کشورهایی که تحت سلطه قدرتمندان قرار دارند به خاطر این است که قدرت داخلی خود را تقویت نکرده‌اند، بیش از 40 سال است که کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار دارد اما با استقامت ملت ایران و همت و تلاش کارگران و کارآفرینان، چرخ‌های تولید کشور با قدرت می‌چرخد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایران امروز در عرصه فناوری سرآمد جهان است، ادامه داد: پرتاب اخیر ماهواره توسط ایران به فضا و قرار گرفتن آن در مدار بیش از 400 کیلومتر، یکی از افتخارات علمی کشورمان است؛ آن هم در شرایطی که با تحریم و شیوع کرونا روبرو هستیم.

رزم‌حسینی تاکید کرد: آن چیزی که امروز باید به آن بپردازیم، فرهنگ کار و ایجاد شرایط برای فعالان اقتصادی به منظور تولید کار و اشتغال کارگران است که در این استان تا حدی که بضاعت مدیران استان بوده برای آن تلاش شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان طی یک ماه گذشته بیان کرد: با این اتفاق ناگوار که از اسفند ماه شروع شد، سرعت رشد اقتصادی استان مانند سایر نقاط کشور و دیگر کشورهای دنیا گرفته و حتی خسارت‌های زیادی هم به اقتصاد وارد شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: توان مدیریتی حوزه سلامت یکی از قدرت‌های جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود که توانست با همکاری بسیار خوب مردم، با کمترین مشکلات، این بحران را مدیریت کند.

رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رابطه کارگر و کارفرما یک رابطه دو طرفه است، تاکید کرد: اگر این رابطه مبتنی بر اعتماد و صداقت باشد، نیاز به شکایت نیست، در این نوع رابطه هیچ کارفرمایی حاضر نخواهد شد که حق و حقوق کارگر را نادیده بگیرد بلکه آن را افزایش می‌دهد و سعی می‌کند رضایت کارگر را جلب کند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه یکی از نشانه‌های عمل صالح در قرآن کریم «کارکردن» است که اجر، ثواب دنیا و آخرت به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: ما همواره مدافع کارگران و حق و حقوق آن‌ها بوده‌ایم و مطالبه از دولت کرده‌ایم؛ اولویت ما حفظ حقوق کارگران است و باید دسترنج آن‌ها پرداخت شود.

در این همایش، هادی ابوی رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خراسان رضوی، رضا مهرپور منتخب جامعه کارگری استان، احسان سهرابی رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی، سعید کمالی فهیم منتخب گروه‌های کار نمونه، بیژن زاهدی فرد مدیرعامل ایران خودرو خراسان، محمد حسین روشنک رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی، احمد عبدالله زاده رئیس هیات مدیره کانون حرف و حسین رسولی دبیر اجرایی خانه کارگر استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است، در پایان این همایش با حضور استاندار خراسان رضوی به مناسبت هفته گرامیداشت کار و کارگر از کارگران و واحدهای نمونه خراسان رضوی با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز