خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در قزوین:

برای نابودی کامل کرونا مردم همکاری کنند/ عید فطر نابودی کرونا را جشن می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۹۸۱

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین گفت: با استمرار اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از ۹۰ روز نبرد با کرونا هلاک شدن این ویروس را در روز عید فطر جشن خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در بیست و سومین ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین که با حضور ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برگزار شد، افزود: در ۷۰ روز گذشته از سوم اسفندماه سال گذشته تاکنون، تمامی اقدامات و امکانات استان برای مقابله با این بیماری بسیج شده است.

وی اضافه کرد: نابودی کامل بیماری کرونا نیازمند همکاری مردم و استمرار دستورالعمل های بهداشتی است که لازم است در این رابطه همدلی و انسجام موجود تا پایان اردیبهشت لحاظ شود.

حبیبی در ادامه به درخواست ادارات استان قزوین در خصوص کسب تکلیف و فعالیت‌های مجدد پرداخت و اظهار داشت: یکی از درخواست‌ها در ستاد استانی مصوبه ۹۸۱۰ در خصوص امهال اجاره‌بها بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی در ایام کرونا است.

وی اضافه کرد: اقدامات بسیار خودجوشی در رابطه با امهال و بخشودگی اجاره بها در استان انجام شده و دستگاه‌های دولتی (شهرداری و اماکن ورزشی) که اماکن خودشان را اجاره داده بودند، بر اساس این مصوبه توانسته‌اند از اجاره‌های خودشان صرف نظر کنند.

حبیبی بیان داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری کمیته‌ها و کارگروه‌ها درخواست فعالیت مجدد داشتند که این موضوع هم اکنون در تمام ادارات با رعایت اصول بهداشتی انجام می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

این مسئول به درخواست بنیاد مسکن استان برای شروع ثبت نام مسکن ملی با رعایت نکات بهداشتی اشاره کرد و گفت: مجوز دادن برای ثبت نام مردم تنها در شرایطی باید صادر شود که فعالیت‌ها متمرکز نباشد و به صورت مجازی صورت پذیرد.

حبیبی در خصوص بازگشایی مساجد استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: ستاد ملی برای این موضوع مصوبه‌ای نداشته است و فعلا هر نوع تجمعی تعطیل است، اما با توجه به پیشنهاد وزارت بهداشت بر اساس سطح بندی سفید، زرد و قرمز و اینکه شهرهای سفید می‌توانند به برگزاری تجمعات مذهبی اقدام کنند باید دستورات بعدی از مرکز صادر شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین در مورد تقاضای انجمن صنفی کارفرمایان مجتمع‌های بین راهی مبنی بر اینکه غذاهای بیرون بر فاقد رعایت اصول بهداشتی است و باید این غذاها در داخل مجتمع سرو شوند، اظهار داشت: با توجه به اینکه مجتمع‌های بین راهی جز اماکن پر ریسک در انتقال بیماری کرونا محسوب می‌شوند، باید فعلا تا مجوزهای بعدی ستاد ملی کرونا منتظر تصمیمات بعدی بود و تا کنون نیز فقط اجازه غذای بیرون بر صادر شده است.

حبیبی در خصوص بسته حمایتی برای بیمه بیکاری کارگران و رانندگان حمل بار اظهار داشت: بسته حمایتی دولت مشمول کسانی است که تعدیل نیرو نکرده‌اند و حفظ اشتغال و کار در یک واحد تولیدی ادامه دارد، اما در خصوص بیمه و جبران خسارات ۴۴ شرکت با داشتن ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در استان، همه تصمیمات بر اساس اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی باید در دستور کار قرار گیرد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این نشست گفت: بخشودگی در حوزه سازمان میراث فرهنگی در اختیار استان نیست و باید موارد پیشنهادی به سازمان مرکزی ارسال شود.

سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین در این نشست اطهار داشت: برای بازگشایی آرامستان‌های شهر قزوین باید تمهیدات لازم اتخاذ شود و به لحاظ ازدحام جمعیت در پنجشنبه اول سال باید تصمیمی گرفت تا ترددها کنترل شده صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز