خبرگزاری کار ایران

مدیر میراث فرهنگی شهرستان خبر داد:

اجرای سنگ فرش و آجرفرش قلعه تاریخی سنگان رشتخوار

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۸۶۷

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان رشتخوار از سنگ فرش و آجر فرش قلعه تاریخی سنگان این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، کاظم کامیاب با اعلام این خبر افزود: در این مرحله از ساماندهی و مرمت ۱۸۰۰مترمربع سنگ فرش و هزار متر آجر فرش با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال با مشارکت میراث‌فرهنگی، دهیاری و شورای اسلامی روستای سنگان در حال انجام است.

او با اشاره به این که مدت زمان سنگ فرش و آجرفرش قلعه تاریخی سنگان در فاز اول بیش از دو ماه به طول خواهد انجامید، اظهار کرد: مرمت و بازسازی سردرب دوم ارگ تاریخی سنگان در زمستان ۱۳۹۸ و سردرب اول این ارگ تاریخی نیز در سال ۱۳۹۶ به صورت مشارکتی مرمت و بازسازی شد.

کامیاب هدف از سنگ فرش و آجرفرش قلعه تاریخی سنگان را حفظ معماری بومی و سنتی عنوان کرد و افزود: استفاده از فضای بین دو سردرب این مجموعه تاریخی با توجه به بناهای تاریخی مانند مسجدجامع، آب انبار و حمام عیسی خان به عنوان یک مسیر گردشگری در روستا است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشتخوار تصریح کرد: «نماسازی شامل اجرای ازاره و کاهگل کشی دیوارهای فضای بین دو سردرب ارگ از برنامه های مرمتی آینده است.

کامیاب با بیان این که قلعه تاریخی سنگان مربوط به دوره صفوی است، اظهار داشت: روستای تاریخی سنگان در ۲۳ کیلومتری محور اصلی رشتخوار به تربت حیدریه قرار دارد و ارگ تاریخی سنگان در مرکز روستای سنگان با مساحت بیش از ۳ هکتار دارای بارویی است با ۸/۵ متر ارتفاع و ۱۴ برج دو طبقه آن را احاطه کرده است.

وی گفت: روستای سنگان با داشتن ۷ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۳ تفرجگاه گردشگری و فعال بودن بیش از ۳۰ کارگاه فرت بافی و هم‌چنین ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در سال جاری به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری جایگاه ویژه و ممتازی در سطح استان خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز