خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

معادن قزوین با حفظ سلامت مردم توسعه یابد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۸۲۲

استاندار قزوین گفت: در توسعه معادن استان قزوین باید حفظ سلامت مردم و مسائل زیست محیطی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت‌اله جمالی‌پور در بازدید از معادن شمالی شهرستان آبیک، اظهار کرد: توسعه معادن یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های استان است که باید مورد توجه قرار گیرد اما برای این کار نباید مسائل سلامت مردم و مشکلات محیط زیست نادیده گرفته شود.

استاندار قزوین با اشاره به دغدغه مردم آبیک در خصوص مشکلات زیست محیطی، بیان کرد: متاسفانه سطح تخریب‌های صورت گرفته و بی‌توجهی‌های صورت گرفته نسبت به محیط زیست این شهرستان بیانگر آن است که برخی معادن منطقه نتوانسته‌اند تعهدات خود را به خوبی انجام دهند و در این زمینه حق با مردم است.

جمالی پور با بیان اینکه فعالان بخش معدنی در ایجاد راه‌های دسترسی باید اهتمام ویژه به خرج داده و از وارد آوردن هرگونه خسارت به محیط زیست خودداری کنند، تاکید کرد: متاسفانه با موارد مشاهده شده، اگر لازم باشد با بررسی کارشناسانه جلوی فعالیت متخلفان در این حوزه گرفته خواهد شد.

وی افزود: به مردم شهرستان آبیک قول می‌دهیم تا با تلاش شبانه‌روزی، ضمن رفع نگرانی‌های موجود و با استفاده حداکثری از ظرفیت معادن منطقه برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، به آرامش خاطر بیشتر شهروندان نیز توجه لازم صورت گیرد.

مقام عالی دولت در استان، هرگونه فعالیت معادن منطقه را تابع ضوابط و شرایط شواریعالی معادن استان و با اخذ مجوزهای قانونی این شورا الزامی دانست و گفت: رعایت مسایل زیست محیطی از نظر زیستی، گیاهی و جانوری باید در اولویت کاری مسوولان قرار بگیرد تا خدای ناکرده در آینده با مشکلی در این زمینه روبرو نشویم.

استاندار قزوین ادامه داد: قبل از اینکه در مناطق مختلف آبیک تصمیم به استخراج مواد معدنی بگیریم باید ابتدا طرح جامع گردشگری منطقه مورد توجه قرار بگیرد چرا که معتقدیم ظرفیت‌های موجود منطقه می‌تواند علاوه بر قزوین برای استان‌های البرز و تهران نیز حایز اهمیت باشد.

جمالی‌پور در سفر یک روزه خود به آبیک از معادن سخت کوشان، ناورود و آباد راهان این شهرستان بازدید و از نزدیک به مسائل و مشکلات آنها پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز