خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان:

۲ هکتار از اراضی ملی در تاکستان آزادسازی شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۷۳۰

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان قزوین گفت: ۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان قزوین در شهرستان تاکستان که به دست سودجویان تصرف شده بود، آزاد شد و به حالت قبلی بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ بهرام ترکاشوند اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت در گشت زنی‌های خود متوجه ۲ فقره تصرف اراضی ملی و نهال کاری در آنها شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان افزود: یکی از این تصرفات مربوط به پنج هزار متر از اراضی ملی بود که به زیر ۱۰۰ اصله نهال گردو، سیب، گلابی و توت رفته بود.

ترکاشوند اضافه کرد: در مورد دوم، ۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی به طور غیرقانونی به زیر کشت ۲ هزار اصله نهال گردو، بادام، شلیل و ... رفته بود که با تلاش نیروهای یگان حفاظت، وضعیت به حالت قبلی برگشت.

وی با اشاره به گشت زنی شبانه روزی نیروهای این یگان در اراضی ملی جهت برخورد با تخلف های احتمالی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده تعرض به اراضی ملی موارد را برای رسیدگی فوری با شماره ۱۵۰۴ در میان بگذارند.

استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی و منابع طبیعی استان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز