خبرگزاری کار ایران

با حضور شهردار رشت؛

قرارداد پروژه مدیریت پارک حاشیه ای در رشت امضا شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۷۲۸

قرارداد پروژه مدیریت پارک حاشیه ای(پارکومتر) با حضور شهردار، برخی از اعضای شورای شهر و شماری از مدیران شهری امضا شد.

به گزارش ایلنا از رشت، ناصر حاج محمدی در آیین امضای قرارداد پروژه مدیریت پارک حاشیه ای (پارکومتر) که در دفتر سازمان سرمایه گذاری شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری در رابطه با اجرای قوانین، این‌ پروژه پس از یک دوره تلاش مستمر هم اکنون به ثمر رسیده است.

شهردار رشت گفت: همه شهرهای بزرگ نسبت به انجام این‌ پروژه اقدام کرده اند اما کلانشهر رشت از اجرای این پروژه بزرگ شهری تاکنون عقب مانده بود.

وی افزود: رشت از نظر امکانات زیرساختی نسبت به دیگر شهرها عقب مانده است اما با سیستم های سرمایه گذاری جدید، بی شک درصد عقب ماندگی ها جبران خواهد شد.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: قرارداد دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی دیگری نیز علاوه بر این طرح در هفته گذشته برای شهرداری منعقد شده است.

وی امسال را از نظر سرمایه گذاری سال مطلوب برای شهرداری رشت برشمرد و ادامه داد: با وجود ویروس کرونا و فشارهای مضاعف بر شهرداری اما این نهاد، بستر های مناسبی برای پیشرفت فراهم کرده است.

این مدیر شهری رشت همچنین توضیحاتی درباره طرح های موفقیت آمیز دیگر سرمایه گذاری ارائه داد و از مجموعه مدیریت شهری قدردانی نمود.

 حاج محمدی با اشاره به برخی نواقص در ساختارهای پیشین در شهرداری گفت: برخی ساختارها باید تعویض شوند و بر اساس رویکرد تغییر، تاکنون برخی نواقص برطرف شده است.

وی با اشاره به هدف کنترل ترافیک شهری در لوای پروژه پارک حاشیه ای، حمایت های ویژه پلیس راهور را برای اجرای این طرح خواستار شد.

 احمد رمضانپور نرگسی رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به محقق نشدن درآمد صد در صد ی شهرداری گفت: این شهرداری در سال ۹۹ فقط باید ۴۰۰ میلیارد حقوق پرداخت کند و این امر نیز به سختی امکانپذیر است.

وی بر لزوم مدیریت بدون‌ پول تاکید کرد و افزود: راه های پیشرفت شهر نباید برای سرمایه گذاران بسته شود زیرا تنها راه نجات شهر جذب سرمایه گذار است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: رشت برخلاف شهرهای دیگر چندین‌ پروژه عمرانی را از طریق جذب سرمایه گذاران انجام‌ می دهد و این بهترین شیوه مدیریت بدون‌ پول است.

رئیس کمیسیون‌ حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز با تایید سخنان رئیس کمیسیون توسعه و عمران اظهار کرد: با ورود شهردار جدید رشت در طول یک سال گذشته برخی از حوزه ها از شکل حیاط خلوت در آمده اند و پویا شده اند زیرا وی به تمام حوزه های مدیریت شهری اشراف داشته و به تمام دستگاه های شهری سرکشی و نظارت می کند.

حامد عبدالهی گفت: تنها موردی که می تواند شهر را نجات دهد ورود سرمایه ‌گذار است و شهردار فعلی با درایت مطلوب به این امر پرداخته است.

وی با اشاره به تمام پتانسیل های گیلان تاکید کرد: رشت به عنوان مرکز این استان پر ظرفیت باید برای ورود سرمایه گذاران به شهری جذاب تبدیل شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت پیرامون قرارداد سرمایه گذاری پروژه پارک حاشیه ای در معابر اظهار کرد: این پروژه در راستای رسیدگی به تخلفات و جرائم راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۹ برنامه ریزی شده است.

مریم‌ گل احضار موضوع قرارداد را سرمایه گذاری و مشارکت به روش ساخت، بهره برداری، تسهیم منافع و انتقال در طراحی، اجرا، پیاده سازی، مدیریت و بهره برداری سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای و تامین حساب کاربری زیرساخت این‌‌پروژه، نگهداری، نظارت و مدیریت آن در معابر شهر رشت عنوان کرد.

وی حجم این سرمایه گذاری را دو میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مدیریت پارک حاشیه ای به تعداد چهار هزار و ۲۷۹ جایگاه پارک، ایجاد سامانه مدیریت پارک حاشیه ای، تامین خودرو و دوربین ثبت تخلف به تعداد سه عدد، نصب تابلو به تعداد تقریبی ۸۰۰ عدد و خط کشی محل های پارک از اقدامات مورد نظر در این طرح پروژه است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت ضمن اعلام نرخ های مصوب در پروژه پارک‌ حاشیه ای افزود: پارک خودروها در نیم ساعت اول رایگان، حداکثر زمان پارک، ۳ ساعت و درآمد های حاصله نیز صرف احداث توقف گاه خواهد شد.

گل احضار همچنین قدر السهم سرمایه گذار در این‌ پروژه را ۶۱ درصد و سهم شهرداری را ۳۹ درصد اعلام و خاطر نشان‌ کرد: مدت زمان قرارداد یاد شده با استقرار ۹ ماهه، ۵ سال و ۳ ماه است و دوره بهره برداری نیز بین ۴ تا ۵ سال خواهد بود.

در ادامه این ‌جلسه همچنین رییس پلیس راهور گیلان نیز با بیان اینکه آمار تصادفات سال ۹۸ پس از چهار سال، با ۱۱ نفر کاهش هشت درصدی نسبت به همین مدت در سال ۹۷، کاهش داشته است، اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال نیز با دو فوتی، آمار تلفات جاده ای ۸۶ درصد کاهش داشت در حالی که این تعداد در نوروز ۹۸ به ۱۴ تن رسیده بود.

سرهنگ امیر طالبی با اشاره به هوشمند سازی رشت گفت: بدیهی است که سرعت روند هوشمند سازی موجب تصادفات و تلفات جاده ای درون شهری می شود.

وی افزود: گیلان در طرح فاصله گذاری هوشمند، با بیش از یکهزار و ۵۰۰ مورد توقیف و نزدیک به چهار هزار برگ قبض جریمه ۱۰۰ هزار تومانی، استان اول در برخورد با ورود غیرقانونی مسافران شناخته شد.

این‌ مقام مسئول خاطر نشان کرد: پلیس راهور موافق اجرای طرح مدیریت پارک حاشیه ای است.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به کمبود فضای پارک در رشت، خاطر نشان کرد: اگر در مصوبه شورای عالی کشور صورتجلسه در نظر گرفته شده برای معابر مد نظر وجود داشته باشد، فاصله ها رعایت و نرخ نامه ها نیز مشخص باشند، پلیس راهور در اجرای این پروژه حامی شهرداری خواهد بود.

نماینده شرکت سرمایه گذار نیز ضمن تشریح جزییات پروژه، همکاری پلیس را برای اجرای موفقیت آمیز طرح بسیار ضروری دانست.

رضایی گفت: رشت نخستین شهر در کشور است که به صورت کاملاً هوشمند و براساس خود اظهاری این پروژه انجام می شود.

گفتنی اینکه در این برنامه علاوه بر شهردار رشت و سخنرانان یاد شده، جمشید پور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی، ناصر عطایی معاون مالی و اقتصادی ، الهی معاون سازمان سرمایه گذاری شهرداری و مشاوران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز