خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری:

سند توسعه اقتصادی ۲۰۰ روستا در قزوین تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۶۶۳

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای ۲۰۰ روستای استان قزوین تدوین شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، اکرم نجفی اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، روستاهای کشور در فهرست برنامه‌ریزی برای دریافت سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی قرار گرفته که تاکنون برای ۲۰۰ روستای استان قزوین این اسناد تدوین شده است.

وی با بیان اینکه برای سال جاری نیز تهیه اسناد ۵۰ روستای دیگر استان در دستورکار قرار دارد، تصریح کرد: شورای راهبردی تدوین این سند متشکل از اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مرکز مطالعات آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) قروین و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط دارای ماموریت در روستاها تشکیل شده است.

به گفته نجفی، با تدوین سند توسعه و شناخت دقیق از توان روستاها، رویکرد نظام برنامه‌ریزی، تمرکز بر محور اقتصادی و توسعه روستایی خواهد بود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی پس از شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها تدوین شده که هدف آن در راستای ارتقای منزلت اجتماعی و ایجاد بسترهای لازم در جهت شکوفایی و پیشرفت عدالت محور روستاها است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، ظرفیت روستاها شناسایی و توسعه آنها به سمت و سویی حرکت می‌کند که در این طرح به آن پرداخته شده، یادآور شد: در تدوین این سند راهبردی تمامی مزیت‌های اقتصادی روستا شامل کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

این مسئول اجرایی خاطرنشان کرد: طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ برنامه‌ریزی لازم برای تدوین سند توسعه ۲۰۰ روستای هدف استان انجام و اسناد توسعه آنها نیز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پس از برگزاری چند نشست تخصصی به تصویب رسید.

نجفی بیان کرد: طرح ایجاد و راه‌اندازی پردیس‌های تولیدی در روستاها نیز براساس نتایج مطالعات توسعه اقتصادی و اسناد توسعه‌ای این مناطق اجرایی شده تا جایی که براساس آن واحدهای تولیدی با محوریت روستاییان در پردیس‌ها راه اندازی و مستقر خواهند شد.

استان قزوین دارای ۸۲۴ روستا بوده که از این تعداد ۶۳۰ روستا بالای ۳۰ خانوار دارای دهیاری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز