خبرگزاری کار ایران

شهردار بندرعباس:

حفظ نام خلیج‌فارس نشانه تعصب به‌جای ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۶۱۹

شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه حفظ نام خلیج‌فارس نشان از پیشینه و تعصب به‌جای مردم جنوب ایران و خصوصا استان هرمزگان است، گفت: اهمیت خلیج‌فارس باید از جنبه‌های برون مرزی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عباس امینی‌زاده با گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد:«خلیج‌فارس» برای همه ایرانیان با اعتقادات، سلیقه‌ها و گرایش‌های متفاوت محل اتحاد و همدلی افراد و گروه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بدون شک نامگذاری یک روز در تاریخ یک کشور دلایل مهم و ارزشمندی داشته و روز ملی خلیج فارس هم از این قاعده مستثنی نیست، افزود: گرامیداشت‌های ملی و مذهبی مانند روز ملی خلیج‌فارس، نشان از عزتمندی و سربلندی ملت ایران است.

شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه اهمیت خلیج‌فارس باید از جنبه‌های برون مرزی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: اقدامات فرهنگی‌، برگزاری رخدادهای مختلف، تهیه و بازنشر سندهای تاریخی مرتبط و غیره باید جزو راهکارهای مشخص و اثربخش در این زمینه است.

امینی‌زاده با بیان اینکه حفظ نام خلیج‌فارس نشان از پیشینه و تعصب به‌جای مردم جنوب ایران و خصوصا استان هرمزگان است، تصریح کرد: امنیت، آرامش و شادابی کنونی خلیج‌فارس نشان‌دهنده تلاش مردم ولایت مدار و مرزدار هرمزگان و سایر استان‌های همسایه جنوبی است که همواره پاسداری از این آبراه حیاتی را مدنظر قرار داشته‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم در ایامی که محیط زیست و بحران‌های این حوزه به یک مسئله مهم جهانی تبدیل شده، حفظ خلیج‌فارس با حساسیت بیشتری از سوی مردم و مسئولان همراه باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز