خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

به کارگیری کارگران روزمزد در پروژه های شهرداری

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۵۷۰

رییس شورای شهراسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه، نقش خانم‌ها در مدیریت شهری یکی از مطالبه‌های جدی شورا بوده و هست، گفت: با این وجود در انتصاب خانم‌ها در مشهد موانعی وجود دارد و این از دلایلی است که این میدان در بخش عظیم به دست بانوان قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا حیدری امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته شوراها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری طی دو سال و نیم گذشته از عمر شورای پنجم افزود: کلانشهر مشهد با وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع)آبروی ایران و نگین شهرهای اسلامی است و باید زمانی که زائران داخلی و خارجی به مشهد سفر می کنند با شهری زیبا، پویا، زنده و با نشاط روبه رو شوند شهری که الگویی برای سایر شهرها باشد.

وی اضافه کرد: هیچ گفتمانی با این موضوع موافق نیست که مدیریت شهری و شورای شهر بتواند در مدت چهار سال تمام مشکلات شهر را حل کند اما باید در راستای تحقق شعارها و گفتمانی که به مردم اعلام کرده است حرکت کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد شورای شهر و مدیریت شهری بر موضوعاتی است که هنوز به طور کامل محقق نشده است اظهار کرد: در مدت باقی مانده از عمر شورای شهر و مدیریت شهری به دنبال تحقق این موضوعات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حوزه معماری و شهرسازی باید به کمتر شدن فرایندها برای اخذ پروانه و پایانکارساختمان، به سرانجام رسیدن طرح های تفضیلی، حفظ هویت مشهد در حوزه سیما و منظر شهری و... که با اهداف مد نظر فاصله دارد که باید در مدت زمان باقی مانده به آنها بپردازیم.

حیدری ادامه داد: همچنین در حوزه معتادان متجاهر، افزایش سهم شهرداری ها از درآمد پایدار که البته نیاز به قوانین بالادستی و مصوبات مجلس شورای اسلامی دارد و برخی موارد دیگر که نیاز به تمرکز و برنامه ریزی در مدت زمان باقی مانده از عمر شورا و مدیریت شهری در این دوره است را مد نظر قرار داده ایم.

رییس شورای شهر مشهد درخصوص اقدامات انجام شده در مبارزه با فساد اداری نیز گفت: در این راستا نیز اقدامات زیادی انجام شده و طرح تشویق افرادی که فساد را شناسایی می کنند را به عنوان سوت زنان تصویب کردیم اما برای موفقیت در این راه نیاز به همکاری بیشتر شهروندان داریم .

وی با اشاره به فعالیت های مدیریت شهری و شورای شهر پنجم در دوسال و نیم گذشته افزود: معتقدم با توجه به شرایط کشور و سایر کلانشهرها مدیریت شهری و شورای شهر مشهد یکی از موفق ترین ها در کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه، نقش خانم‌ها در مدیریت شهری یکی از مطالبه‌های جدی شورا بوده و هست، اضافه کرد: اما با این وجود در انتصاب خانم‌ها در مشهد موانعی وجود دارد و این از دلایلی است که این میدان در بخش عظیم به دست بانوان قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: در این مدت شهردار از بانوان زیادی برای کار دعوت کردند، اما خانم‌ها به دلیل نقش‌های دیگر، این امر را نپذیرفتند.

حیدری در خصوص اقدامات مدیریت شهری در راستای ایجاد عدالت و برقراری توازن میان مناطق برخوردار و کم برخوردار نیز تصریح کرد: باید فاصله حاشیه و متن را به هم نزدیک کنیم و یکی از اولویت های شورای پنجم و مدیریت شهری نیز از ابتدای کار همین موضوع بوده که در همین راستا فضای سبز این مناطق توسعه داده شده، معابر آسفالت و سالن های ورزشی از جمله بهترین مجموعه آبی در این مناطق احداث شده است.

رییس شورای شهر مشهد ادامه داد: این موارد سبب ارتقا این مناطق می‌شود که در کنار این آن باید ارزش ملک و دارایی ساکنان مناطق کم برخوردار را با همکاری با آستان قدس رضوی افزایش دهیم.

وی در رابطه با فعالیت برخی از اعضای شورای شهر در سایر مسئولیت ها نیز گفت: ما منتخب مردم هستیم و باید تمام ظرفیت مان را برای مردم بگذاریم و اگر مسئولیت دیگری می‌پذیریم نباید تأثیری بر مسئولیت اصلی‌مان در شورای شهر داشته باشد.

وی به ساماندهی و به کار گیری بخشی از کارگران روزمزد در پروژه های شهرداری مشهد به دلیل تعطیلی فعالیت های ساختمانی و اقتصادی پس از شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: در این حوزه شهرداری مشهد کارهای خوبی را آغاز کرده است.

وی افزود: شهرداری پایگاهی را در میدان سلمان در گذشته درست کرده است و سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون نیز هزینه کرده است اما موفق نبود زیرا دستگاه‌های ذی‌ربط همکاری نکردند و همچنین کارگران از این بخش خارج شدند.

وی ادامه داد: اما اکنون تفاهم‌نامه‌ای در این حوزه در حال انجام است و ۵ پایگاه در سطح شهر مشهد از روز گذشته برای ثبت‌نام کارگران ساختمانی کار خود را آغاز کردند و شهروندان هم می‌تواند از طریق همین ارتباط، کارگران را به‌کار بگیرند .

حیدری تصریح کرد: در کنار ساماندهی کارگران در این پایگاه ها شهرداری کارگرانی را که کار برایشان در آن روز محیا نشود برای کارهای روزمزد خود به کار خواهد گرفت.

رییس شورای شهر مشهد در خصوص تصمیم به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: افزایش هزینه‌های حمل‌ و نقل عمومی مشهد غیر متعارف نیست حمل‌ونقل عمومی مشهد برای توجه به اقشار ضعیف جامعه است و قیمتی که الان دریافت می‌شود قیمت واقعی نیست.

وی ادامه داد: شهرداری و مجموعه مدیریت شهری یک نهاد عمومی غیردولتی است و باید خودش را اداره کند.

وی گفت: درحالی که بخشی از ناوگان اتوبوسرانی و تمامی ناوگان قطار شهری غیر فعال هستند ما همچنان یارانه اتوبوس را می‌دهیم و این مبلغ یارانه اگر افزایش یابد مدیریت شهری را با مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فرد با یک بلیت از دو خط قطار شهری مشهد استفاده می‌کند، افزود: یعنی فرد از انتهای طبرسی تا انتهای وکیل‌آباد تنها با ۸۰۰ تومان سفر می‌کند، درحالی‌که هزینه بهره‌برداری قطار شهری بسیار زیاد است.

حیدری در رابطه با اقدامات انجام شده در منطقه تاریخی توس نیز تصریح کرد: آرامگاه فردوسی یک عنصر هویتی در شهر مشهد است و در کنار این موضوع مردم این منطقه نیز باید مشکل شان حل شود.

رییس شورای شهر مشهد اضافه کرد: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کنیم و مشاور طرح نیز باید در این زمینه پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز