خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

مدیران شایسته برای کارخانجات انتخاب شود/ شرایط اقتصادی عاملی در پرداخت حقوق کارگران است

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۵۵۹

استاندار قزوین گفت: مسئولیت مدیریت کارخانجات به مدیران باید بر اساس صلاحیت افراد باشد و مدیران شایسته انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت‌اله جمالی پور در دیدار با اعضای خانه کارگر و تشکل‌های کارگری استان قزوین که به مناسبت روز جهانی کارگر انجام شد، اظهار کرد: اگرچه خیلی از اقدامات انجام شده برای معیشت این اقشار قابل توجه نبوده است، اما عملکردها را باید باتوجه به توان و بودجه مالی کشور قضاوت کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور، موضع دولت را در شورایعالی کار تعیین می‌کند، اضافه کرد: دولت هرگز کارگران را رها نکرده تا بخواهد حامی گروه اندکی باشد بلکه در شورایعالی کار همیشه سخت‌ترین تصمیم با دولت است که باید بین ۲ قشر تعیین کننده باشد.

جمالی پور تاکید کرد: اگر شرایط اقتصادی مناسب باشد و کارفرما توان پرداخت دستمزد کارگران را داشته باشد، کفه ترازو به سمت کارگران سنگینی خواهد کرد، اما وضعیت بد اقتصادی باعث شده برای استمرار فعالیت یک کارخانه مطالبات کارفرماها نیز لحاظ شود.

وی با بیان اینکه دولت در شرایط کنونی مظلوم واقع شده است، گفت: فعالیت کارگران در جامعه بسیار ارزشمند است و بدون مشاغل کارگری بسیاری از امور جامعه روی زمین می‌ماند، اما برای حمایت از این قشر، دولت با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو شده است که باید با فضای همدلی از این بحران عبور کرد.

مقام عالی دولت در استان آموزش به کارگران را یکی از راه‌های توسعه دانست و افزود: کارگر هرچقدر آموزش ببیند و ماهرتر شود، بهره‌وری بالاتری نصیب کارفرما شده و تولیدات با کیفیت‌تری‌ روانه بازار خواهند شد و در نهایت توسعه کشور با ممانعت از واردات بی‌رویه شتاب بیشتری پیدا می‌کند.

جمالی پور با بیان اینکه تقاضای بیش از اندازه کالاهای خارجی، فرهنگ و اقتصاد کشور را هدف گرفته است، ادامه داد: بخشی از معضلات قشر کارگر به خاطر فعالیت‌ عده‌ای در نظام دلالی واردات است که خواسته یا ناخواسته به اقتصاد جامعه صدمه می‌زند.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی، خاطرنشان کرد: واگذاری کارخانجات به مدیران بدون درنظر گرفتن صلاحیت این افراد مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند که در این رابطه باید نظارت بیشتری صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز