خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح قرنطینه وجمع آوری معتادین متجاهر در مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۵۵۰

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی از آغاز طرح جمع آوری معتادین متجاهر در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدحسین صالحی در خصوص اجرای این طرح گفت: جمع آوری معتادان متجاهر به دلیل شیوع بیماری کرونا به طور موقت از اول اسفند ماه سال گذشته متوقف شده بود و از امروز با اجرای دستورالعمل و تمهیدات بهداشتی مرتبط آغاز شده است. 

وی افزود: به دنبال ابلاغ تمهیدات طرح جمع آوری از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستور استاندارمحترم و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان، طرح جمع آوری معتادین متجاهر بعد از یک وقفه 2 ماهه شروع و درمرحله اول توسط نیروی انتظامی  600 نفر معتاد متجاهر از پاتوق ها و مناطق آلوده حاشیه شهر جمع آوری و به مرکز قرنطینه منتقل شدند. 

صالحی افزود: با کمک شهرداری مشهد و برخی از دستگاه‌های اجرایی سه مرکز قرنطینه اولیه ، با در نظر گرفتن پروتکل ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت، برای پذیرش 600 نفر معتادمتجاهر(500نفر ویژه آقایان و100 نفر ویژه بانوان) در هرمرحله آماده سازی شده است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد : در این مراکز معتادان 14 روز قرنطینه می‌شوند و بعد از 14 روز کسانی که تست کرونای آنها منفی شود، به مراکز اقامتی ماده 16 ارجاع داده می‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: با یک روز فاصله بعد از ترخیص افراد پذیرش شده، مراکز ضدعفونی و گندزدایی شده و مجددا با همین ظرفیت(600 نفر) پذیرش انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود تا حداقل 3 یا 4 مرحله طرح جمع آوری معتادین متجاهر ادامه داشته باشد. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: جمع آوری معتادان متجاهر از پاتوق ها و مناطق آلوده حاشیه شهر به طور منظم اجرا خواهد شد و پس از انتقال آنها از مراکز قرنطینه به مراکز ماده 16 ، بخشی دیگر از معتادان بی خانمان دوباره از سطح شهر جمع آوری خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز