خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین:

بازنشستگان از امکانات رفاهی دولت محروم هستند/ اگر کرونا نبود جلوی تامین اجتماعی اعتراض می کردیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۵۲۶

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین در دیدار با استاندار گفت: افرادی که ادعای عدالت می‌کنند دیگر وعده‌هایشان اثری برای قشر کارگر ندارد به شدت از دولتی‌ها و وزرا گله‌مند هستیم زیرا حرف و عمل این افراد یکی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عزیزاله اسدی در دیدار با هدایت اله جمالی پور، استاندار قزوین، که به مناسبت روز جهانی کارگر انجام شد، اظهار کرد: استان قزوین 73 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد که جمعیت آنها به 250 هزار نفر می‌رسد و دارای 5 کانون می‌باشد که از این میزان جمعیت 51 هزار نفر در استان قزوین هستند و مابقی به شهرستان‌های بوئین زهرا، تاکستان، آبیک و آوج تعلق دارد.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین بیان کرد: از مسائلی اکنون پیرامون جامعه بازنشستگان رخ می‌دهد رنج آور است و بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌هایی که در حق این قشر ضعیف صورت می‌گیرد از مسئولین بعید است و انتظار این وقایع را از آنان نداریم.

اسدی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق هیچکس نباید از 2 میلیون و 800 هزار تومان کمتر حقوق بگیرد و این موضوع به تصویب رسیده و به دولت ابلاغ شده که این مصوبه برای نیروهای کشوری و لشکری اعمال می‌شود اما برای قشر کارگر این قانون شکسته شد و گفته شد که کارگر نباید بیشتر از 21 درصد حداقل مزد را دریافت کند که این موضوع با اعتراض نمایندگان مجلس روبرو شد اما به جایی نرسید. این بی‌عدالتی از زمان احمدی نژاد ادامه دارد و هنوز هم وجود دارد و بلکه وضعیت بدتر هم شده است.

وی ادامه داد: افرادی که ادعای عدالت می‌کنند دیگر وعده‌هایشان اثری برای قشر کارگر ندارد به شدت از دولتی‌ها و وزرا گله‌مند هستیم زیرا حرف و عمل این افراد یکی نیست. آنها پروسه قدرت را به دست دارند اما حتی فرمایشات رهبری را هم اجرایی نمی‌کنند در صورتی که ایشان فرموده‌اند به قشر آسیب‌پذیر باید بیشتر توجه شود، قشری که 30 سال خالصانه در جامعه زحمت می‌کشد و اما در آخر مزدی که حق وی است را دریافت نمی‌کند.

این مسئول تصریح کرد: چرا باید برخی مدیران حقوق‌های گزاف دریافت کنند اما قشر کارگر حقوق ناچیز در قبال آن همه زحمت بگیرند. متاسفانه در جامعه به قشر بازنشسته چه ظلم و ستم‌هایی که نمی‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین عنوان کرد: اگر شرایط فعلی کشور درگیر ویروس کرونا نبود شخصا جلوی سازمان تامین اجتماعی رفته و معترض می‌شدم به هر قیمتی هم تمام شود به جان می‌خرم و از مسئولان استانی درخواست می‌کنم قشر بازنشسته را بیشتر حمایت کنند و یاور این قشر باشند زیرا بازنشستگان از خیلی از امکانات رفاهی کشور محروم هستند و رفتار امروز مقامات دولتی با قشر ضعیف جامعه بسیار نامناسب و همانند برده‌داری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز