خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه :

۵۵ درصد دانش آموزان در شبکه شاد عضو هستند

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۵۲۳

مدیر کل آموزش وپرورش کرمانشاه گفت: تا روز ۹ اردیبهشت ۱۰۰ درصد مدیران مدارس استان، ۷۶ درصد معلمان و ۵۵ درصد دانش آموزان وارد شبکه شاد شده اند و ۹۲ درصد کلاس ها هم تشکیل شده است و از این نظر ما جز چهار استان اول کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه در نشست خبری امروز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهدای آموزش و پرورش و گرامیداشت مقام معلم، گفت : اصلی‌ترین بنیاد آموزش وپرورش ساماندهی نیروی انسانی است، سال گذشته آموزش وپرورش استان کرمانشاه رتبه اول کشور را در ساماندهی نیروی انسانی کسب کرد .

یزدان پناه همچنین با اشاره به رتبه خوب اداره کل آموزش و پرورش استان در جشنواره شهید رجایی سال ۹۸ تصریح کرد : ما در این جشنواره در شاخص های عمومی و اختصاصی یکی از ادارات برتر استان و دومین اداره کل آموزش و پرورش کشور شدیم.

این مقام مسئول در ادامه گفت  : تا روز ۹ اردیبهشت ۱۰۰ درصد مدیران مدارس استان، ۷۶ درصد معلمان و ۵۵ درصد دانش آموزان وارد شبکه شاد شده اند و ۹۲ درصد کلاس ها هم تشکیل شده است و از این نظر ما جز چهار استان اول کشور هستیم.

یزدان‌پناه اشاره به اینکه دانش‌آموزان روستاهای دورافتاده به دلیل عدم دسترسی به اینترنت یا عدم دسترسی برخی از دانش‌آموزان به تلفن همراه هوشمند از جمله مشکلات این شبکه است که چند راهکار برای آن پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادر ادامه افزود : بسته‌های آموزشی از هفتم اسفند ماه تاکنون در اختیار راهبران آموزشی قرار گرفته و این افراد دو بار در هفته در اختیار دانش‌آموزان روستاهای دورافتاده قرار می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات وکنکور سراسری نیز گفت  : به احتمال زیاد امتحانات دانش آموزان سال سوم متوسطه دوم(کلاس دوازدهم) روز ۱۰ یا ۱۷ خرداد آغاز و ۱۰ یا ۱۵ تیر به پایان می رسد.

یزدان پناه گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد کتاب های درسی این دانش آموزان تا بهمن سال گذشته به پایان رسیده، ۲۰ نمره امتحانی از این ۸۰ درصد است و چهار نمره اختیاری هم از ۲۰ درصد باقی‌مانده کتاب ها خواهد بود به این معنی که دانش آموزان مختارند از این ۲۴ نمره به ۲۰ نمره دلخواه پاسخ دهند.

او افزود: کنکور سراسری هم سه هفته پس از پایان آخرین امتحان برگزار می شود؛ البته تصمیم نهایی در این باره بزودی توسط شورای عالی آموزش و پرورش اعلام می شود.

یزدان پناه گفت: فعلا جز برای کلاس دوازدهم، هیچ برنامه ریزی قطعی برای برگزاری امتحانات سایر دانش آموزان نشده است و مبنای ارزیابی نیم سال دوم سایر پایه های تحصیلی، امتحان نیم سال اول، اطلاعات آموزشی ارایه شده در زمان تعطیلی مدارس و فعالیت های آموزشی دانش آموزان در نیم سال دوم است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا درباره آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز گفت: آمار این دانش آموزان در سال گذشته ۲ هزار و ۷۵۹ نفر عنوان شده اما ما موفق شده ایم که ۶۰۰ نفرشان را به چرخه تحصیل برگردانیم؛ همچنین اطلاعات هزار و ۲۰۰ نفر از آنان هم وجود ندارد و مشخص نیست که در کرمانشاه هستند یا خیر. ۳۰ تا ۴۰ نفر از این آمار هم فوت شده اند که در مجموع به نظر می رسد حدود هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان وجود داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز