خبرگزاری کار ایران

افتتاح نخستین کارخانه شتاب دهنده بیوتکنولوژی کشور در اراک

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۴۷۸

نخستین کارخانه شتاب دهنده بیوتکنولوژی کشور در حوزه صنایع غذایی در پارک علم و فناوری اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه مراسم افتتاح گفت: این مجموعه غذایی با حمایت مالی صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی با صرف مبلغ ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طراحی و ساخته شده است.

قریبی افزود: مجموعه شتاب دهنده بیوتکنولوژی به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده در بخش صنعت و تکنولوژی کشور ما وجود داشت و تا به حال تکنولوژی به این صورت درست می‌شد که کار تحقیقاتی را ابتدا در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها انجام می‌دادند و بعد در محیط صنعتی اجرا می‌ شد.

وی گفت: از این مجموعه می‌توان همیشه به عنوان مرکز آرندی تمام کارخانه‌های حوزه بیوتکنولوژی استفاده کرد و این کاری که این مجموعه انجام میدهد یک بازوی کمکی خیلی قوی برای حوزه فناوری هست تا فناور بتواند محصولی که در آزمایشگاه تولید کرده را در اینجا تست صنعتی کند..

مدیر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : در این مجموعه می‌توانیم ببینیم که آیا محصول تولید شده قدرت ورود به بخش صنعت را دارد یا خیر ؟ 

وی افزود: مجموعه طوری طراحی شده که بتوان طرح را کاملا به صورت اتوماتیک از منزل یا دانشگاه کنترل کرد.

قریبی ادامه داد: امیدواریم که بعد از این مجموعه کارخانه نوآوری دوم در بحث مواد شیمیایی را راه‌اندازی کنیم که زیرساخت‌ها برای این کار آماده شده است.

دبیرستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در حاشیه افتتاح این کارخانه پارک های علم و فناوری را یکی از عناصر اصلی زیست فناوری دانست و گفت: پارک علم و فناوری استان مرکزی یکی از پارک های فعال در کشور است که بالغ بر 196 شرکت در بخشهای مختلف از جمله شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده در این مجموعه مستقر و 4 کارخانه نوآوری و 86 شرکت دانش بنیان فعال هستند که از لحاظ تولید، فروش و عرضه محصولات فناورانه در کشور دارای جایگاه خوبی و جزو 10 پارک فعال کشور است.

ابراهیمی جایگاه علم و فناوری در استان مرکزی را فرصتی برای رشد و شکوفایی دانش، بینش و ایده های نخبگان در استان دانست ، که می تواند یک فرصت استثنایی و یا تبلور امکانات و پتانسیل های در سطح کشور فراهم کند و این جای خوشحالی است که امکانات علمی و توانمندی های بالای علم و فناوری در زیست بوم در اراک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز