خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان خبر داد:

امکان خرید گندم خارج از سامانه پهنه بندی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۳۹۶

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: خرید گندم امسال بر پایه اطلاعات ثبت شده در سامانه پهنه بندی و تکمیل از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام خواهد شد و خارج از این سامانه به هیچ وجه امکان خرید گندم از کشاورزان وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمد باقر منوچهری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی استان بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ ، مقدار ۸۴۳۵۹ تن گندم طی ۱۱۷۷۹ محموله از ۲۸ مرکز در سطح استان به ارزش ۱۴۶۳ میلیارد ریال خریداری شد.
 
وی گفت: امسال مجموعا ۲۹ مرکز خرید گندم در استان فعالیت خواهند داشت که از این تعداد ۹ مرکز خرید دولتی ، انبارهای ملکی و کارخانجات آرد بوده و ۲۰ مرکز باقیمانده نیز توسط مدیریت تعاون روستایی ایجاد خواهد شد که سهم شهرستانهای استان از این میزان ؛ شاهرود ۷ مرکز ، میامی ۵ مرکز ، گرمسار ۳ مرکز ، دامغان ۳ مرکز ، سرخه ۲ مرکز ، آرادان ۲ مرکز و سرخه ۱ مرکز است.
 
منوچهری تصریح کرد: در سال گذشته ۴۸۸ تن آفتابگردان و ۷۱۹ تن گلزا از کشاورزان استان خریداری شد و برای خرید کلزا ۷ مرکز خرید در استان پیش بینی شده است که در شهرهای گرمسار ، آرادان ، سمنان و بخش کالپوش دایر خواهد شد . 
 
وی اظهار داشت: در پروسه ی خرید تضمینی امسال تا کنون فراخوان خرید گندم و بازدیدهایی از مراکز خرید انجام شده و جلسات هماهنگی شکل گرفته است . 
 
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان یادآور شد: بمنظور پرهیز از افزایش هزینه های تبعی خرید بعلت نزدیکی به سایر مراکز خرید و همچنین یکپارچه نبودن فرآیند خرید اعم از باسکول ، انبار و دفتر کار ، پیشنهاد می شود تعدادی از مراکز خرید مباشرین در سطح استان حذف شود.‌

وی افزود : زمان شروع خرید گندم بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی بوده و پس از ایجاد این مراکز ، از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۱ خرید گندم از کشاورزان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز