خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

طرح ملی مسکن اقدامی مهم برای خانه دار شدن جوانان/قبل از اجرا باید نقاط ضعف و کاستی‌های طرح مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۳۶۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، طرح اقدام ملی مسکن را یکی از اقدامات مهم دولت دوازدهم برای خانه‌دار شدن جوانان دانست و گفت: در این طرح از ظرفیت‌های مختلف قانونی برای کاهش قیمت تمام‌شده مسکن استفاده می‌شود.

جواد رحمتی درگفت وگو با ایلنا، با اشاره به این‌که اقدام ملی مسکن برنامه جدید دولت برای تأمین مسکن است، افزود: بخش قابل توجهی از انرژی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه مسکن، صرف تکمیل پروژه‌های مسکن مهر شد که امروز در مراحل پایانی آن قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در نظر دارد در طرح اقدام ملی مسکن، هزینه‌ها نسبت به طرح مسکن مهر واقعی‌تر باشد و بر این اساس از ظرفیت‌های مختلف قانونی مانند استفاده از زمین‌های دولتی و تخفیف عوارض استفاده خواهد شد.

وی افزود: در این طرح تلاش خواهد شد تا ضمن سخت‌گیری نسبت به رعایت اصول فنی و استانداردهای مهندسی، افراد واجد شرایط در اولویت تحویل مسکن باشند.

رحمتی با بیان این‌که مسکن بیشترین سهم را در سبد هزینه خانوارها دارد، افزود: وضعیت اقتصادی کنونی به نحوی است که اگر از سوی دولت حمایت نشود بسیاری از جوانان امکان خانه‌دار شدن ندارند؛ بنابراین در طرح اقدام ملی مسکن به افرادی که درآمد کمتری دارند یا درآمد ثابت ندارند تخفیف‌های بیشتری داده خواهد شد.

وی بر آسیب‌شناسی و برخورد واقع‌بینانه با این طرح تأکید کرد و گفت: قبل از اجرا باید نقاط ضعف و کاستی‌های طرح مشخص شود تا از آسیب‌هایی که در پروژه‌های مسکن مهر به وجود آمد پیشگیری کنیم.

وی درباره ظرفیت‌های استان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: شهر جدید سهند مناسب‌ترین محل برای اجرای این طرح است و می‌توان از ظرفیت‌های قانونی شهرهای جدید برای اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز