خبرگزاری کار ایران

ایلنا از بازار خودرو در فارس گزارش می‌دهد؛

افزایش بی‌رویه قیمت خودروها در روزهای تعطیل/بخشیدن اجاره‌بهای مراکز تجاری استان بیشترتبلیغاتی است تا واقعی/ احتمال تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو در خرداد ماه/

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۰۹۵

بازار خودرو چند سالى است که روزهاى سختى را پشت سر مى گذارد، در روزهای گذشته و پس از شیوع کرونا و همه‌گیر شدن این بیماری در جهان بازار از دست فعالان این بخش خارج شده و فعالان این صنف در یک حالت سر درگمی به سر می برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا قیمت خودرو و در راس آنها قیمت پراید، در سال گذشته فراز و نشیب زیادى را تجربه کرد به طوری که نرخ این خودرو در حال حاضر به بیش از 70 میلیون تومان رسیده است.بسیارى از کارشناسان بر این باورند که اگر شرکت‌ها دوباره با رویه قیمت‌گذارى دستورى حرکت کنند، دوباره ماشین تولید زیان آنها فعال مى شود و سال را با زیانى جدید باید به پایان برسانند.

قیمت‌ها  توسط افراد بی‌هویت مشخص می شود

 نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هاى خودرو در بازار مشخص نیست، مى گوید: با توجه به اینکه تنها چند روزى از فعالیت مغازه‌داران مى گذرد بنابراین هنوز تمام نمایشگاه ها فعالیت خود را آغاز نکرده اند برای همین هنوز قیمت خودرو مشخص نیست.

جواد رزمی در گفت و گو با ایلنا مى افزاید: مشخص نشدن قیمت خودرو در بازارو تعیین قیمت هاى اتومبیل توسط افرادى که هویتشان مشخص نیست، همواره از ابهاماتى است که فعالان بازار خودرو با آن مواجهند.

رزمى با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه معامله خودرو دربازار شیراز انجام نمى شود، مى‌گوید: 50 روز است هیچگونه معامله اى در بازار شیراز انجام نشده  که این مهم مشکلاتى را براى نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ایجاد کرده است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و نمایندگى‌هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز مى‌گوید: در حال حاضر باید منتظر ماند  و دید چه اتفاقى قرار است در بازار خودرو  رخ دهد و افزایش قیمت های اتومبیل تا کجا پیش خواهد رفت.

سیل تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو در خرداد ماه

با این حال رزمى معتقد است که اگر دولت تمهیدات لازم را براى فعالان بازار خودرو و اصناف نیندیشد، بى‌شک این قشر در خرداد ماه و در موعد رسیدن اظهار نامه مالیاتى، با مشکل مواجه خواهند شد و به سمت تعطیلى و دست کشیدن از ادامه فعالیت حرکت خواهند کرد.

به گفته وى،فعلا  نمى توان آینده بازار خودرو را پیش بینى کرد اما واقعیت  بیانگر این است که آینده روشنى پیش روى بازار خودرو نیست.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و نمایندگى هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز با اشاره به اینکه مبلغ وام و حمایت هاى دولت به تاثیرى بر مشاغلى مانند نمایشگاه داران خودرو ندارد، مى‌افزاید: در حال حاضر تمام قبض‌هاى آب، برق، گاز، تلفن و .... به ما ارسال مى‌شود و براى پرداختشان تحت فشار هستیم.

وى با بیان اینکه دولت اگر قصد حمایت از مشاغل و اصنافى مانند نمایشگاه داران خودرو را دارد، باید چتر حمایتى خود را در مسائلى مانند دارایى، مالیات و ... باز کند، مى گوید: پرداخت یک وام با مبلغ جزئى به هیچ وجه دردى از ما دوا نمى کند.

افزایش بی‌رویه قیمت خودروها در روزهای تعطیل/بخشیدن اجاره‌بهای مراکز تجاری استان بیشترتبلیغاتی است تا واقعی/ احتمال تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو در خرداد ماه/

نمایشگاه داران در لبه پرتگاه

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز هم در ادامه با بیان اینکه همزمان با شروع و فعالیت بازار، دولت نرخ‌هاى ثبت سند خود را را افزایش داده ، مى‌گوید: اگرچه شیوع کرونا اتفاقات نامناسبى را براى فعالان بازار و تمام مشاغل ایجاد کرد، اما متاسفانه دولت به جاى حمایت از رونق و تعادل در بازار، اقدام به افزایش 2 الى 3 برابرى هزینه هاى ثبت سند کرده است.

هدایت الله باقری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه اتفاقاتى که در حال رخ دادن است به هیچ وجه در حمایت از فعالان و نمایشگاه داران خودرو نیست، به قیمت خودرو در روزهاى گذشته اشاره مى‌کند و مى افزاید: در حال حاضر قیمت‌هاى خودرو هیچ ثباتى ندارد و شاهد افزایش چشمگیرى در قیمت‌ها هستیم؛ به‌طورى که وضع قیمت ها در بازار خودرو روز به روز بدتر مى شود.

باقری مى افزاید: اگرچه نرخ خودرو بر اساس عرضه و تقاضا مشخص مى‌شود اما به دلیل کمبود خودرو در بازار قیمت خودروها روز به روز گران‌تر می‌شود.

باقرى با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات باعث شده  بیشتر نمایشگاه‌داران شیراز در لبه پرتگاه قرار بگیرند، ادامه مى دهد: افرادى که در ملک‌هاى استیجارى فعالیت مى کنند مشکلاتشان بیشتر است . به‌طورى که این افراد باید ماهیانه مبلغى بالغ بر حدود 40 الى 50 میلیون تومان هزینه اجاره پرداخت کنند؛ بنابراین همه عوامل دست در دست یکدیگر داده‌اند تا قیمت ها افزایش پیدا کنند.

بخشیدن اجاره بها جنبه تبلیغاتی دارد

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و نمایندگى‌هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز با اشاره به اینکه رکود بازار و مشکلات موجود باعث شده نمایشگاه داران در یک دوران کسادى بى‌سابقه بسر ببرند، مى افزاید: در حال حاضر دولت باید از فعالان و اصناف حمایت کند چرا که اقداماتى مانند بخشیدن اجاره بها و .... بیشتر جنبه تبلیغاتى دارد.

وى مى افزاید: در حال حاضر ادارات مختلفى مانند آب، برق، گاز، دارایى و ...... براى ایام تعطیلات بارها قبض ارسال مى کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و نمایندگى هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز مى گوید: دولت انتظار دارد که با مشکلات موجود مردم به یکدیگر کمک کنند؛ چرا که با در نظر گرفتن واقعیت متوجه مى شویم که مالکان هم با مشکلات زیادى مواجهند و بابت هزینه اجاره، برنامه‌ریزى‌هایى کرده اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و نمایندگى‌هاى فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل شیراز با اشاره به اینکه هزینه زیاد، درآمد کم و رکود بازار، کار را هر روز براى فعالان خودرو سخت‌تر مى‌کند، مى‌افزاید: به دلیل مشکلات موجود احتمال ورشکستگى در شغل نمایشگاه‌داران خیلى دور از انتظار نیست، زیرا هیچکس برای ثبات بازار تلاش و اقدامى انجام نمى دهد.

گزارش: محمدرضا طاهری

 

انتهای پیام/
محمدرضا طاهری روزنامه نگار
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز