خبرگزاری کار ایران

زرکانی مطرح کرذ:

خلیج فارس در قلب هرمزگانی ها جا دارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۰۷۱

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آستانه دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج فارس در قلب هرمزگانی ها جا دارد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس به همه مردم ایران به ویژه هرمزگانی ها، گفت: حوزه تمدن خلیج فارس گستره وسیعی از کشورهای آسیا، آفریقا، آسیای شرقی و خاور دور را شامل می شود که از دو هزارسال قبل تاکنون با همدیگر روابط تجاری، فرهنگی، زبانی و مذهبی داشته اند.

وی افزود: خلیج فارس و تمدن متاثر از آن طی سالیان اخیر که مطالعات و پژوهش های بیشتری در خصوص آن انجام شد، شناخته تر شد و این مشترکات باعث افزایش آگاهی مردم جهان از تاثیرات خلیج فارس بر جوامع مختلف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان به جشنواره بین المللی فرهنگی-هنری خیج فارس اشاره و بیان کرد:هرمزگان به عنوان مدافع اصلی هویت خلیج فارس در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اقدام به راه اندازی جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس کرد که 9 دوره آن با تولید محتواهای مناسب و با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

کمالی زرکانی اضافه کرد: امسال نیز جشنواره ها، جشن های مردمی و رویدادهای مختلفی به مناسبت روز ملی خلیج فارس در نظر گرفته شد که با توجه به پروتکل ستاد مبارزه با بیماری کرونا و ابلاغ وزارتخانه مبنی بر تعطیلی کلیه مراکز فرهنگی – هنری و لغو تمامی جشنواره ها برای حفظ سلامت مردم، هرمزگان نیز مستثنی از این امر نبود و در زمان مناسب برنامه های مرتبط با روز ملی خلیج فارس برگزار خواهد شد.

وی در پایان از حمایت های سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فریدون همتی استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان و مقامات و به ویژه نویسندگان، پژوهشگران، هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان در جهت حمایت و مشارکت در برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز